Mårten aka Streetfighter1

• Thread starter Thread starter insekten
  • Start date Start date
Du är fortfarande det första jag tänker på på morgonen och det sista innan jag somnar. "Varför" kommer alltid finnas där. Varför du, varför då, varför där, varför träd, varför låst bakdäck...

Pratade med Mårtens mamma i måndags.
Hon ville tacka alla som skickade blommor och telegram samt kom till Mårtens begravning uppe i Malmberget!
Över 130 st. var i kyrkan, ca 70 deltog efteråt och ca 45kransar/blomsteruppsättningar skickades från hela Sverige.
De var djupt rörda över att Mårten hade så många vänner i detta avlånga land!
Inte så underligt...du var ju en kanonkille Mårten!

V.I.F

Träffades bara en gång - men fick som alla andra här uppfattningen att du var en kanonmysig kille med skön humor! Så tragiskt. Tankar går till anhöriga.

/Robban

2 månader sen... Ibland går tiden konstigt. Å ena sidan känns det som att det var igår vi sågs senast och å andra sidan känns det som att det var en evighet sen olyckan hände. Var ute och tände ett ljus på platsen och jag kan ju inte säga att det var en trevlig tur direkt. Tur man inte är cocktailåkare som vissa andra... Såg inte vidare fint ut där heller. Verkar ha blåst rejält. Enda som klarat sig bra är SFS-tröjan.

Fan vad tiden går... På både gott och ont. Tänder ett ljus och sänder en stilla tanke. Du är för alltid otroligt saknad! :(

God Jul. Vet inte om man firar jul där du är, men det tror jag nog. Tänker på din familj som får fira utan dig.

Igår satt jag och pratade om dig och hur du dog i mitt knä med en annan hojpolare här på SH, pratade också om hur fint det trots allt var att ta farväl av dig på KS, utan alla slangar etc. som de satte i dig för att försöka rädda dig åter till livet...
Du låg där och såg ut som du sov, så fin och fridfull. Kommer aldrig att glömma dig Mårten! Du var en så trevlig, fin och ödmjuk kille!

PS. Jag bor nu i huset som du var med på visningen och tittade på några timmar innan du dog, trivs jättebrahär, följde ditt råd att köpa det:tummenupp

KRAMAR :krama

Hej Mårten, fick brev från din mamma igår med kort från din begravning..
De har det svårt,men gläds åt att bror din har förlovat sig och ska bli pappa!
Synd att du aldrig fick bli det, du hade nog blivit en bra pappa :)

Körde förbi"ditt träd" idag, ser olyckan framför mig varje gång, klarar bara av att köra Bogan åt andra hållet, inte hållet vi kom ifrån...

:krama där uppe

Idag är det 1 år sedan du gick bort, saknar dig massor min vän! Hoppas du har det bra där du är... Kram

Hej käre Mårten, idag är det ofattbart nog ett helt år sedan du somnade in i mitt knä...
Jag har fotot på dig i garaget för att alltid minnas dig innan jag sätter mig på hojen, jag tror att du är min skyddsängel nu..

Jag har fortfarande kontakt med dina föräldrar, vi skriver brev ibland.
De har flyttat från huset och givit det till sin numera enda son, din bror Micke.
Det måste vara en fruktansvärt tung dag för dem idag..

Vi saknar dig så allihop..

:krama:krama:krama från Anna-Lena

Vissa saker är riktigt tråkiga att minnas, denna ettårs dag är en av dem.
Tänker på dig och dina anhöriga

Mårten. Jag tänker ibland på körningarna vi var med på, du gick bort alldelles för tidigt

Malmberget

Mårten!
Det har gått drygt ett år...
----
Och nu (2013) drygt 5 år
Fortfarande saknad :-(
//
Kalle

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...