MåPPEfukCOn??++

Hur kan du ha missat? :va Killinggänget är okrönta kungar!

överallt!

Jo jag vet, men jag skaffade min första TV för 3 år sedan. Så jag har inte sett så mycket av det där. Men man kan ju alla repliker ändå, folk utan liv har ju en tendens att som lunchsamtalsämne rekapitulera allt de sett på tv med frugan kvällen innan. Så jag kan alla karaktärerna

Jo jag vet, men jag skaffade min första TV för 3 år sedan. Så jag har inte sett så mycket av det där. Men man kan ju alla repliker ändå, folk utan liv har ju en tendens att som lunchsamtalsämne rekapitulera allt de sett på tv med frugan kvällen innan. Så jag kan alla karaktärerna

HAHAHA XD Du har också drabbats av dessa underbara människor. Dock har jag selektiv hörsel så jag kan inte alla karaktärer i alla tv-serier som tur är :yoparty

DOm kommer titta på varandra och efter en stund kommer någon på att det är samma som "Give me six" där utanför broarna........

Word!

Last edited:
Huuur många bultar finns det i ölandsbron?

Boooomshackalaac fan, reeeespect! :yoparty

"I ett av de fiktiva radioprogrammen i Killinggängets komediserie NileCity 105,6 används "hur många bultar finns det i Ölandsbron?" som utslagsfråga i en lyssnartävling som hålls av programmet Rabbadabb. Det korrekta svaret är enligt samma komediserie 7 428 954 st. I verkligheten sägs det istället handla om 1 st bult som användes för syns skull då man istället valt det betydligt billigare alternativet att nita fast hela bron med 64329 järnnitar. "

Viva la Wikipedia

haha jag strycker nog karlkrona från listan med möjliga boplatser jag kommer åka på däng när jag börjar flabba åt deras dialekt.

Åmen hur fan kunde den börje brinna då liksom? Fattar inget.

Det där var så mycket blekingedialekt du kan få. Jag har jobbat i Karlskrona alldeles för mycket för att kunna tro på dig.

/J

Isf är du döv :D

Jag har bott ca 10år i just Torhamn under min uppväxt och jag kan försäkra att de där ungjävlarna inte var därifrån. Känner inte igen deras fula nyllen nämligen :va

Dialekten är INTE karlskronitiska och sådär pratar man inte i torhamn...

Däremot låter de som att de är från Kalmar eller Torsås :D

Isf är du döv :D

Jag har bott ca 10år i just Torhamn under min uppväxt och jag kan försäkra att de där ungjävlarna inte var därifrån. Känner inte igen deras fula nyllen nämligen :va

Dialekten är INTE karlskronitiska och sådär pratar man inte i torhamn...

Däremot låter de som att de är från Kalmar eller Torsås :D

Ja Kalmar kan det ju iofs vara. Men det låter inte som småländska. Kalmarmänniskor brukar ha lite inslag av öländska. Tårta blir "tåta" osv.

Jag är ingen expert, men jag tycker bara det finns ett påtagligt stråk av blekingemål i ungarnas skarpa analys av rökutvecklingens orsaker.

Ja ska inte säga emot dig som är från Blekinge, du har ju bättre koll än jag på det där.

Last edited:
Ja Kalmar kan det ju iofs vara. Men det låter inte som småländska. Kalmarmänniskor brukar ha lite inslag av öländska. Tårta blir "tåta" osv.

Jag är ingen expert, men jag tycker bara det finns ett påtagligt stråk av blekingemål i ungarnas skarpa analys av rökutvecklingens orsaker.

Ja ska inte säga emot dig som är från Blekinge, du har ju bättre koll än jag på det där.

Nja, är väl nästan kanske.

Den småländska dialekten (finnes ett antal varianter) så påminner detta vad de försöker prata i trakterna runt Lessebo - Emmaboda - Nybro trakterna.

Så rätt nära på spåren är det nog.

Last edited:
Nja, är väl nästan kanske.

Den småländska dialekten (finnes ett antal varianter) så påminner detta vad de försöker prata i trakterna runt Lessebo - Emmaboda - Nybro trakterna.

Så rätt nära på spåren är det nog

:hihi

/J

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...