Månsterkåpa

Har du köpt en originalkåpa eller något halvfabrikat? Har monterat kåpa på min sambos 600:a samt på den 800:a som hon har nu. Har du bara alla delar så är det inte svårt alls att få dit den!
Ska ta lite bilder på hennes hoj så kan jag maila dem till dig om du inte redan har klurat ut hur det ska monteras!

Skumt! Nåja, jag ska försöka fixa några bilder till dig under dagen! Kommer via mail för då slipper jag hålla på att larva med att få rätt storlek på dem!

pajo skrev:
Skumt! Nåja, jag ska försöka fixa några bilder till dig under dagen! Kommer via mail för då slipper jag hålla på att larva med att få rätt storlek på dem!

Ääääh, ta dig tid med att formatera ner hårddisken istället du :tungan

JAg har det för att man inte behöver några beslag. Däremot så skall framlyset monteras bort, sen dit med kåpa och tillbaka med lampan. Men jag kan minnas fel. Jag har bara sett hur den monteras en gång... : :3freak

Sbackade med en kille på Claessons idag.

Och tydligen så bytte dom monteringssätt nån gång runt 00-01 så min kåpa ifrån 01 passar antagligen inte på min 99a.

Utan rätt beslag.

Drkosmos skrev:
Sbackade med en kille på Claessons idag.

Och tydligen så bytte dom monteringssätt nån gång runt 00-01 så min kåpa ifrån 01 passar antagligen inte på min 99a.

Utan rätt beslag.

Stämmer! Det finns fästen att köpa om jag inte missminner mig och jag tror inte att de är speciellt dyra heller! föreslår att du skaffar riktiga fästen annars kommer kåpan att fladdra ännu mer än vad den gör när den sitter som den ska! Tog lite bilder förut, men de kommer inte att hjälpa dig något för du behöver ha en skiss över hur du monterar kåpan OM du nu ite fixar det ändå, vilket jag tror att du gör!

Drkosmos skrev:
Skicak över bilderna.
Det kan ju inte bli sämre än det redan är :-)

Eeeh...jo det kan det! Kameraskrotet jag har klarar inte av att ta skarpa bilder på så nära håll. Fick inte en enda bild som jag själv kan klura ut vad det är jag tittar på :va Så du är tyvärr inte hjälpt av dem, sorry!

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien