Många som letar mc nu?

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Hejsan!

En intressant sak har stött på mig.

Jag sålde min mc i juni förra året, de tog ca 2 veckor på blocket så var den såld.

Har haft ute den på flertalet sidor och glömt plocka väck den.

Jag lade ut den samtidigt på hojtorget.se och fick inte ett enda svar, till nu!

Fått säkert 5 mejl senaste månaden av folk som velat köpa, ställt frågor och frågat om fler bilder.

Varför denna rush mitt i vintern när det i somras var helt stendött?

Någon som sett något liknande?

/Robin

Visst men jag lade ut den maj förra året och de är ju precis säsongstart men då var de bara en kille på blocket som var intresserad och han köpte den så det var ju fullträff direkt. Men hojtorget.se var de stendött, tills nu.

Har min hoj ute till försäljning, 1 vecka idag. Förvånad att så pass många hört av sig och undrat div saker. Letar/kollar själv efter ny hoj.

//B

Kollade på GSX-R 1000 idag, vill ha en äldre, finns 2st på blocket, en 01a för 59 900kr(!) och en 03a för 45 000kr.. Vad fan har hänt :D

Jag har köpt mina 3 sensate hojar i oktober.
Då hinner de mogna i garaget under vintern och allt hinner fixas i lugn och ro... :gråta
Försäkring, läsa på och hitta dokumentaion om modellen, serva etc

Visst men jag lade ut den maj förra året och de är ju precis säsongstart men då var de bara en kille på blocket som var intresserad och han köpte den så det var ju fullträff direkt. Men hojtorget.se var de stendött, tills nu.

Brukar enbart spana hojar på blocket, men kollade på hojtorget nu när det nämndes. Man får bra feeling när minst fyra av hojannonserna på förstasidan är scammare!

hojmarknaden känns som hetast i februari-mars, i maj har de som vill ha hoj redan köpt en för länge sen ;). De hojar jag köpt har oftast inhandlats i just februari-mars när hojsuget kommer med snösmältningen

Var likadan själv, kollade hoj nu under vintern i hopp om att tjäna någon slant nu innan säsongen kommer in då priserna är en aning högre. Tror många tänker så, fynda under vintern och ha klart den till sommaren.

Köpte min KTM nu, dels för att jag inte vill vara ute i sista sekund, hinna öva upp kicktekniken, övningsköra med den inför uppkörningen, putsa den jätte mycket :D, läsa på om hojen osv.

På den här tiden kommer jag hinna hitta fel som jag kanske inte skulle göra om jag köpte hojen när jag fått kortet och det är torrt och fint ute, då hade man velat gasa ju!

Det brukar bli ett litet glapp så här års när köparna börjar vakna till men säljarna fortfarande tänker att dom får mer när våren kommer.

Jag har en hoj som jag borde fixa till under vintern för att sälja till våren.
Men sanningen är nog att jag inte vill fixa den, för jag vill behålla den ...:yoparty

Ni som köper hoj på vintern, hur gör ni med provkörning? Åker ni och kollar på en hoj enbart om det är barmark eller litar ni på försäljaren om att motorcykeln går som den ska och att inte några växlarna hoppar ur eller liknande? Eller provkör ni i snötäckta vägar?:näsblod

Ni som köper hoj på vintern, hur gör ni med provkörning? Åker ni och kollar på en hoj enbart om det är barmark eller litar ni på försäljaren om att motorcykeln går som den ska och att inte några växlarna hoppar ur eller liknande? Eller provkör ni i snötäckta vägar?:näsblod

Kör motorn, checkar om växlarna går i.

Letar också efter hoj nu, men tycker marknaden är väldigt torr:mad:

Jag handlar alltid hoj på sensommaren/hösten mest för att kunna serva/bygga om under vintern som ngn ovan nämnde. sen att de flesta hojar jag köpt hittils alla har krävt startgas för att tända eller inte tänt alls hör väl inte till säsongen utan mer till hur blåst jag är :P (har alltid fått igång maskinerna, så inte stött på något lik än som tur är)

hejsan jag köpte min nya hoj en Kawasaki zzr 1200 -03 förra lördagen och sålde min kawa zzr 600 -93 på söndagen det kan jag kalla bra mc helg ser fram emot våren snart:tungan så det kan svänga fort om man har tur tror att en del börjar bli lite sugna nu när dom har varit på MC-mässan så folk börjar väl kolla runt nu vad som finns på marknaden:)

Själv sålde jag min KTM 690 på under 24 timmar från det att annonsen lades ut så folk är nog sjukt sugna så här års också. Ingen provkörning heller och jag är nöjd med vad jag fick för den.

Sålt en o köpt en hoj den senaste månaden.

Jag funderar också på att byta och håller span dagligen. Men jag vet inte om jag skulle köpa utan att provköra? Nä, det skulle jag inte så därför blir det inget aktuellt förrän kanske i slutet av mars.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back