många som kör utan körkort?

GuW skrev:
2335931 Jag tycker att hastighetsbegränsningarna visst ska gälla alla, speciellt 18 åringar med färskt B-kort, neonrör under bilen och ett hockeymål på skuffen...
Speciellt på 30/50 sträckor, där dom tycker att det är synnerligen lämpligt att köra över 100 för fort.

Tyvärr innebär det att dom måste gälla mig också, vilket kanske inte gör så mycket på just 30/50 sträckorna, men på 70/90/110 vägarna också, men där tar jag chansen.

Jo, visst. Man kanske ska läsa mitt inlägg med lite ironi...
Det är klart att det finns hastighetsbegränsningar av en anledning, det är intressant att se i villaområdet där min mor bor, hur folk håller kanske 90 på 50-väg med tre meter till hus på båda sidor, där 95% av alla familjer har barn under 6 år...
En del människor tänker helt enkelt inte. Själv anser jag att man inte bör köra över 40 genom detta område, med tanke på hur mycket barnfamiljer det bor där.. Det är inte alla som har 100% koll på sina ungar... Tyvärr.

Men 90 eller 110-väg, fri sikt, lite trafik... Jag ser inte poängen i att hålla 90/110... 70 däremot brukar jag mer eller mindre hålla... 80 känner jag är inom felmarginalen.. ;)

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back