Vad är det som händer igentligen...
Vi har hittills i år producerat fler dödsolyckor jmf med förra året.
Har ni någonsin stannat upp och funderat på varför?
Vi som kör motorcykel är utsatta... och Faktum är ju hur mycket jag än ligger och skriker på sjukhuset att det inte var mitt fel... Så är det jag som har ont.
Funderar ni någonsin på vad och hur du själv kan påverka de risker du tar när du är ute och kör hoj?
Om jag är ute med en kompis och kör tex slingerbulten... Han kör av och skadas svårt.. Vilket ansvar bär då jag? Hade jag kunnat påverkat på något sätt...
Eller var det så att jag påverkade?
Varför denna tråd? Jo jag läste om jmy och blev riktigt illa berörd.
En del olyckor händer pga vår oaktsamhet... andra på grund av någon annans fel..
Kan vi någonsin uppnå en nollvision?
I Tyskland har de börjat stänga av olycksdrabbade vägar för mc-trafik mellan vissa tidpunkter... Tänk om detta är nästa steg på Bogesund.. alt Slingerbulten.
Ingen mc-trafik tillåten mellan fredag kl 18 till sön kl 20
Vi har hittills i år producerat fler dödsolyckor jmf med förra året.
Har ni någonsin stannat upp och funderat på varför?
Vi som kör motorcykel är utsatta... och Faktum är ju hur mycket jag än ligger och skriker på sjukhuset att det inte var mitt fel... Så är det jag som har ont.
Funderar ni någonsin på vad och hur du själv kan påverka de risker du tar när du är ute och kör hoj?
Om jag är ute med en kompis och kör tex slingerbulten... Han kör av och skadas svårt.. Vilket ansvar bär då jag? Hade jag kunnat påverkat på något sätt...
Eller var det så att jag påverkade?
Varför denna tråd? Jo jag läste om jmy och blev riktigt illa berörd.
En del olyckor händer pga vår oaktsamhet... andra på grund av någon annans fel..
Kan vi någonsin uppnå en nollvision?
I Tyskland har de börjat stänga av olycksdrabbade vägar för mc-trafik mellan vissa tidpunkter... Tänk om detta är nästa steg på Bogesund.. alt Slingerbulten.
Ingen mc-trafik tillåten mellan fredag kl 18 till sön kl 20