Japp, tillbaka i Sverige och jakten på pendlarhoj fortsätter.
Eftersom jag är en praktiskt lagd person (läs kostymfjolla) så blir det nog ett stycke KTM 640. Som alla andra fingranskar man allt man hittar på Blocket och försöker få så mycket som möjligt, för så lite som möjligt.
En sak som jag är lite osäker på; en KTM 640 som har gått t.ex. 2000 mil på knappt två säsonger, är det läge att byta ut halva hojen, eller är motorn så tam att kolvringar och cylinderfoder inte behöver någon uppmärksamhet förens långt senare? Efter 2000mil+, vilka slitdelar av typen lager/kamremmar bör vara bytta?
/Fenix
Eftersom jag är en praktiskt lagd person (läs kostymfjolla) så blir det nog ett stycke KTM 640. Som alla andra fingranskar man allt man hittar på Blocket och försöker få så mycket som möjligt, för så lite som möjligt.
En sak som jag är lite osäker på; en KTM 640 som har gått t.ex. 2000 mil på knappt två säsonger, är det läge att byta ut halva hojen, eller är motorn så tam att kolvringar och cylinderfoder inte behöver någon uppmärksamhet förens långt senare? Efter 2000mil+, vilka slitdelar av typen lager/kamremmar bör vara bytta?
/Fenix