Många mil för en motard?

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Japp, tillbaka i Sverige och jakten på pendlarhoj fortsätter.

Eftersom jag är en praktiskt lagd person (läs kostymfjolla) så blir det nog ett stycke KTM 640. Som alla andra fingranskar man allt man hittar på Blocket och försöker få så mycket som möjligt, för så lite som möjligt.

En sak som jag är lite osäker på; en KTM 640 som har gått t.ex. 2000 mil på knappt två säsonger, är det läge att byta ut halva hojen, eller är motorn så tam att kolvringar och cylinderfoder inte behöver någon uppmärksamhet förens långt senare? Efter 2000mil+, vilka slitdelar av typen lager/kamremmar bör vara bytta?

/Fenix

Lc-4 motorn är en slitstark konstuktion. Har man bara servat den behöver du inte vara orolig.

Ben Dover skrev:
Lc-4 motorn är en slitstark konstuktion. Har man bara servat den behöver du inte vara orolig.

Låter som en tummen upp för min del.

Imorgon blir det provkörning.

/F

vist ktm i all ära....

men jag måst slå ett slag för Yammas xt660x som jag använder som pendlar hoj.. jag har kkört en duke II som jag oxå var sugen på men den vibrerade mera å jag fick inte den där rätta jag (Jag villha kännslan)

men så blev det på xt å dessutom behövde jag bara serva var 1000 mil å det är ju jävligt shyst... har redan paserat dryga 300 mil å det är bara början än =)

men vist, den har lite mindre effekt å är tyngre :/
väl mött i trafiken =)

neeoo skrev:
men jag måst slå ett slag för Yammas xt660x som jag använder som pendlar hoj.. jag har kkört en duke II som jag oxå var sugen på men den vibrerade mera å jag fick inte den där rätta jag (Jag villha kännslan)

men så blev det på xt å dessutom behövde jag bara serva var 1000 mil å det är ju jävligt shyst... har redan paserat dryga 300 mil å det är bara början än =)

men vist, den har lite mindre effekt å är tyngre :/
väl mött i trafiken =)

Mja, rent teoretiskt så byter jag ner mig till något med 100 hästar mindre än vad jag är van vid. Har provat KTM 660 och tyckte den stod rätt stilla, så några kilo/häster hit eller dit vad det gäller en SM-hoj spelar ingen roll. Men, jag ser helst att om man kör enstånk så är det förgasare som gäller. Slipper man anlita en japan när man ska felsöka.

Annars är 660x'en riktigt snygg.

/F

Fenix skrev:
Men, jag ser helst att om man kör enstånk så är det förgasare som gäller. Slipper man anlita en japan när man ska felsöka.

Annars är 660x'en riktigt snygg.

/F

Men du har ju 5 års garanti på yamahan... :tummenupp

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...