"Många knarkare och rattfyllon i trafiken"

Puh. Tur att man klarat sig än så länge då. :gnissla

EDIT:
Värt att betänka i sammanhanget:

0 promille (Nolltolerans)
Östeuropa

0,2 promille
Sverige
Norge

0,5 promille
Belgien
Tyskland
Danmark
Spanien
Frankrike
Holland
Polen
Finland
Grekland

0,8 promille
Storbritannien
Italien
Irland
Luxemburg

Vi har väldigt låg gräns, skulle inte förvåna mig om pga det har högre rattfyllerisiffror.

Last edited:
Världen är full av fuckers som inte borde ha körkort för att dom inte begriper hur dom ska bete sig. Det är starkt jobbat att köra för fort utanför dagis / skola när det står 30 på skyltarna.. inte.

Bikerbitch skrev:
Världen är full av fuckers som inte borde ha körkort för att dom inte begriper hur dom ska bete sig. Det är starkt jobbat att köra för fort utanför dagis / skola när det står 30 på skyltarna.. inte.

Jag lyssnade lite när artikeln diskuterades i radion. Det förvånade mest var att det var just föräldrar som lämnar/hämtar sina barn på dagis/skola samt dagis-/skolpersonal som var i majoritet av dem som blev tagna för fortkörning.

2fast4hjo skrev:
Jag lyssnade lite när artikeln diskuterades i radion. Det förvånade mest var att det var just föräldrar som lämnar/hämtar sina barn på dagis/skola samt dagis-/skolpersonal som var i majoritet av dem som blev tagna för fortkörning.

Det är riktigt skrämmande. Men har man inget innanför pannbenet så har man inte. Bara ge dom bakläxa så kanske dom inser att promenera eller cykla med kidsen till dagis/skola inte var värt en fortkörning.

Verkar finns mycke folk här i Tierp som kör narkotikapåverkade. Tycker man läser väldigt ofta i dom lokala tidningarna att polisen tagit fast narkotikapåverkade folk som kör bil här. Skrämmande! Men så har Tierp blivit ett jäkla skitställe oxå. Massor av knarkar. Det som skrämmer mest e det det e ungdomar som håller på med sånt här. Från 13års åldern och uppåt... :kocko
Man ser mycket skumt när man bor mitt emot ett hyreshus där alkisar och knarkare håller till. :3freak

// Lena

Jag försvarar inte rattfylla eller körning under andra rus, inte heller vårdslös körning på 30-väg.
Men ni är ett gäng hojåkare, antar att ni aldrig kört för fort, eller?! *host host* :rolleyes:

Nitrogen skrev:
Jag försvarar inte rattfylla eller körning under andra rus, inte heller vårdslös körning på 30-väg.
Men ni är ett gäng hojåkare, antar att ni aldrig kört för fort, eller?! *host host* :rolleyes:

Att en del mc-förare kör för fort vet nog de flesta men att så många föräldrar som lämnar sina barn på dagis gör det är nog inte lika känt.

Last edited:
2fast4hjo skrev:
Att en del mc-förare kör för fort vet nog de flesta men att så många föräldrar som lämnar sina barn på dagis gör det är nog inte lika känt.
Det kan man väl räkna ut med lilltån? Det är morgon, det är rusningstraffik, det är stressigt, ungarna skriker, någon ska till skolan, en annan ska till dagis and so on.... klart det är lätt hänt att man trampar på mer än vad man borde.

Nitrogen skrev:
Det kan man väl räkna ut med lilltån? Det är morgon, det är rusningstraffik, det är stressigt, ungarna skriker, någon ska till skolan, en annan ska till dagis and so on.... klart det är lätt hänt att man trampar på mer än vad man borde.

Det gör du varje morgon eller? :hihi

Hagster skrev:
Det gör du varje morgon eller? :hihi
Haha jag har inga ungar, har däremot kört polarens unge till dagis ett par gånger. Och det i lugna Klintehamn på Gotland, där traffikstress inte existerar. Likt förbannat så gasade jag på utav bara helvete. :hihi

Last edited:
Nitrogen skrev:

snacka om att skjuta sig själv i tån.

Förälder till barn:
Akta dig för de stora farliga bilarna nu lilla vän:pannkyss och wrooooooom iväg

:huvet

2fast4hjo skrev:
snacka om att skjuta sig själv i tån.

Förälder till barn:
Akta dig för de stora farliga bilarna nu lilla vän:pannkyss och wrooooooom iväg

:huvet
Ja, då är ju varningen utfärdad. Då är det bara att tuta och köra!!

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8