Många klagar på regeringen ..är ni höger eller vänster?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

Höger, vänster eller soffliggare?

• Antal röstningar
    0
Markus skrev:
Aj som fan, censurera bort det här illa kvickt. Det är ju hets mot folkgrupp och grovt rasse-istiskt och fy fan vad det är fy fan.

Med två invandrade föräldrar så har jag ganska svårt för att vara invandrarfientlig. I och för sig är de nordeuropeer, men ändå.

korvgubbe skrev:
...Säger inte det mer om attityden i de områdena än om invandrare eller missförstår jag det du försöker säga?

Ja, precis. Det säger ganska mycket om de som bor i de områdena. Området i sig har väl ingen attityd? Det är väl ändå de som bor där som har attityden.

Joe Schmoe skrev:
Ja, precis. Det säger ganska mycket om de som bor i de områdena. Området i sig har väl ingen attityd? Det är väl ändå de som bor där som har attityden.

När jag skrev attityden i området så menade jag attityden bland de boende..
....annars hade jag skrivit "områdets attityd"...

Jag läste den här artikeln förra veckan... ...där återfinns en del av de saker jag ser som problem i många förorter:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=488293&previousRenderType=6

"För både Camila och Carla blev konsekvenserna av valet desamma. Kompisarna i Husby försvann. Systrarna blev "svikare". Camila fick höra av en bästis att nu när hon blivit "svenne" kunde de inte vara vänner längre."

Last edited:
korvgubbe skrev:
...där återfinns av de saker jag ser som problem i många förorter

Vad?

För övrigt var texten grovt rasistisk:

Det största felet med skolan är hyckleriet, lärarna som inte vågar, inte vill se problemen i extremt invandrartäta skolor.

Jävla rassesvin, de ska hålla keften.

Markus skrev:
Vad?

För övrigt var texten grovt rasistisk:

Det största felet med skolan är hyckleriet, lärarna som inte vågar, inte vill se problemen i extremt invandrartäta skolor.

Jävla rassesvin, de ska hålla keften.

Nu vet jag iofs att du försöker raljera och göra dig lustig men det är inte utan att jag måste ge dig en aning rätt.... Den helt utflippade rädslan för att verka vara rasist är ju ytterligare en anledning till att frågorna hamnat i skymundan.,,

Politiker och andra som har möjligheten att göra något lägger locket på, för de är rädda att kallas rasister.... Och då återstår bara "utmedpackarna" som gör det hela ännu värre...

Det är inte bara lärare som blundar för problem... även många av våra politker som så förtvivlat gärna vill lyfta fram de kommunala skolornas suveränitet slätar över problemen för att inte hamna i dålig dager..

Istället bubblar problemen under ytan... Och av rädsla för att förknippas med utmedpackarna vågar ingen säga eller göra något...

korvgubbe skrev:
Nu vet jag iofs att du försöker raljera och göra dig lustig men det är inte utan att jag måste ge dig en aning rätt.... Den helt utflippade rädslan för att verka vara rasist är ju ytterligare en anledning till att frågorna hamnat i skymundan.,,

Politiker och andra som har möjligheten att göra något lägger locket på, för de är rädda att kallas rasister.... Och då återstår bara "utmedpackarna" som gör det hela ännu värre...

Det är inte bara lärare som blundar för problem... även många av våra politker som så förtvivlat gärna vill lyfta fram de kommunala skolornas suveränitet slätar över problemen för att inte hamna i dålig dager..

Istället bubblar problemen under ytan... Och av rädsla för att förknippas med utmedpackarna vågar ingen säga eller göra något...

En bra text som sammanfattar läget i Sverige ganska bra faktiskt. :tummenupp

Och värre lär det bli. :banana

korvgubbe skrev:
Att vissa väljer att konstant provocera för att polarisera debatten gör ju inte saken bättre.. :rolleyes:

Om jag provocerar med mina åsikter så är det nog lika mycket läsarens problem som mitt, minst. ;)

Det är ta mej tusan val snart...

Inte stora fisken (val) ,...utan kanske regeringsskifte på g.

Vad tror ni kommer hända ?

:confused:

IronMike skrev:
2063445 Det är ta mej tusan val snart...

Inte stora fisken (val) ,...utan kanske regeringsskifte på g.

Vad tror ni kommer hända ?

:confused:

Jag tror på att högern kommer att ta över Sv.

General E skrev:
2063460 Jag tror på att högern kommer att ta över Sv.
Hörde idag på radion .. att de borgerliga hade 4% försprång :tummenupp dock verkar sifo utföra sina undersökningar där det finns mer vettiga människor. När det väl kommer till kritan så röstar alla sossar i skåne/göteborg/norrland rött. Med undantag av kleiv.

:hihi :3freak

Valmers röstar säkert på FI :7peta

Vågar knappt säga det här men jag var och lyssnade på Gudrun Skyrman som debatterade med en folkpartist häromdagen. Skulle inte förvånga mig om Fi kan plocka några röster, herreGudrun är väldigt bra på att prata.

General E skrev:
2063491 Vågar knappt säga det här men jag var och lyssnade på Gudrun Skyrman som debatterade med en folkpartist häromdagen. Skulle inte förvånga mig om Fi kan plocka några röster, herreGudrun är väldigt bra på att prata.
Varför kunde inte hon tagit anna linds plats ..ingen hade saknat henne :mad: - är inte socialdemokrat någonstans, men anna lind va duktig och respekterad från alla håll och kanter, gudrun är bara så hemsk. fattar inte att hon har folkets stöd. visserligen kan hon alltid hugga tillbaks, men allt hon säger är ju fullt av skit....

Ni väldigt övertygade moderater. Kan ni vara så vänliga att peka ut skillnaderna i M och S NUVARANDE partiprogram förutom sänkningen av sjukpenningen.

Edit: Sen saknas det ett pollalternativ "Röstar blankt". Det är en stor viktig skillnad i blankröst och ingen alls.

Last edited:
Chris Ash skrev:
1768713 Jag tror inte Sporthoj.com är ett representativt tvärsnitt av den svenska befolkningen.

SKulle inte tro det :lol

Mr Vader skrev:
1771457 försvaret hade nog inte bantats i den takt det gör idag om mp o vp inte hade haft något inflytande...

banta :va vad jag sett i pressen så kostar de samma pengar hela tiden

Mr Vader skrev:
1768478
Sossarna vill att alla medborgare ska ha samma möjlighet att lyckas här livet och därmed har du möjlighet att studera vidare oavsett vilket ekonomiskt stöd du har hemifrån.

Sossarna tror på att alla människor har förmåga att tillföra samhället något bra, medans många högerpartier anser att vissa individer när samhället och andra tär på samhället. Det är klart att det finns folk som tär på samhället om de aldrig ges möjligheten att tillföra det samma något.

Jag tror att du har missuppfattat. Sossarna vill att alla medborgare ska ha samma möjlighet att misslyckas i livet. Och ju fler som misslyckas, desto bättre eftersom dom blir beroende av samhällets stöd och därmed beroende av att rösta rött.

:va

Inse Faqtum

Det är inte fel på våran regering.......DET ÄR FEL PÅ FOLK SOM VÄLJER IN VÅRA POLITIKER.......

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla