polsk_dockfilm
Missis tjej som kör SM
Hejsan mina vänner, har inte varit inne på ett tag, har varit mycket med min KTM som nu har blivit fint svart (ramen)...Nu håller jag för fullt på att få ihop den och går väl relativt bra, tog massa bilder, märkte osv.
Men självklart kommer det frågor som man inte tänkte på när man monterade ner osv. Det finns endel bilder också, hoppas allt ska funka friktionsfritt!
1. Tändhatten börjar vi med, när jag tog ner den råkade jag dra ur själva kabeln från själva hatten, så nu är det två separata delar, men det ser ut som piggen som kommer ur från kabeln har gäng, är hela kittet nu trasigt, eller ska det vara så (av någon anledning?) och bara att skruva på och köra?
Bild: http://i48.tinypic.com/66gkeh.jpg
2. Denna fråga gäller dekompwiren (stavning?)! Det det handlar om är själva infästningen vid cylindern osv. kolla bilden (som är riktigt dålig, men iallafall) http://i48.tinypic.com/2cem97b.jpg
Som ni ser är själva gängen Helt inskruvad, det gör att jag får 14mm gäng utanför på andra sidan så att säga, och det är det jag har skrivit på själv wiren, vet DOCK INTE riktigt vad jag menar om det där är riktigt rätt, har bara skrivit, gäng 14mm. Men problemet är inte att gängen är i botten, utan att själva armen som wiren går till som går fram och tillbaka när man drar i wiren inte RIKTIGT går i botten, kanske max är en mm som är kvar till den går i botten, man ser alltså att den rör sig om man trycker den bakåt så den går ner! Ska det verkligen vara så, vad kan man göra åt det?
3. Den här frågan gäller olja till kopplingen, vad ska man ha? Har läst runt en hel del, och många säger att man kan ha vanlig gaffelolja i, samma som jag har haft i mina framgafflar på hojen, står på behållaren att det ska vara mineralolja, så vad ska man ha, vill gärna komma billigt undan på just den fronten!
4. Den här frågan är en bonusfråga, måste jag ha tuta på min motorcykel, det är alltså en landsvägsreggad KTM 450 exc, det finns kablar framdragna, kan jag gömma dom under tanken eller bär jag införskaffa i ett horn som man öser på på besiktningen?
Tror det var allt för nu, kommer helt klart att återkomma med frågor
Tack, och kram på er alla!
Men självklart kommer det frågor som man inte tänkte på när man monterade ner osv. Det finns endel bilder också, hoppas allt ska funka friktionsfritt!
1. Tändhatten börjar vi med, när jag tog ner den råkade jag dra ur själva kabeln från själva hatten, så nu är det två separata delar, men det ser ut som piggen som kommer ur från kabeln har gäng, är hela kittet nu trasigt, eller ska det vara så (av någon anledning?) och bara att skruva på och köra?
Bild: http://i48.tinypic.com/66gkeh.jpg
2. Denna fråga gäller dekompwiren (stavning?)! Det det handlar om är själva infästningen vid cylindern osv. kolla bilden (som är riktigt dålig, men iallafall) http://i48.tinypic.com/2cem97b.jpg
Som ni ser är själva gängen Helt inskruvad, det gör att jag får 14mm gäng utanför på andra sidan så att säga, och det är det jag har skrivit på själv wiren, vet DOCK INTE riktigt vad jag menar om det där är riktigt rätt, har bara skrivit, gäng 14mm. Men problemet är inte att gängen är i botten, utan att själva armen som wiren går till som går fram och tillbaka när man drar i wiren inte RIKTIGT går i botten, kanske max är en mm som är kvar till den går i botten, man ser alltså att den rör sig om man trycker den bakåt så den går ner! Ska det verkligen vara så, vad kan man göra åt det?
3. Den här frågan gäller olja till kopplingen, vad ska man ha? Har läst runt en hel del, och många säger att man kan ha vanlig gaffelolja i, samma som jag har haft i mina framgafflar på hojen, står på behållaren att det ska vara mineralolja, så vad ska man ha, vill gärna komma billigt undan på just den fronten!
4. Den här frågan är en bonusfråga, måste jag ha tuta på min motorcykel, det är alltså en landsvägsreggad KTM 450 exc, det finns kablar framdragna, kan jag gömma dom under tanken eller bär jag införskaffa i ett horn som man öser på på besiktningen?
Tror det var allt för nu, kommer helt klart att återkomma med frågor

Tack, och kram på er alla!