Målnings problem.

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
En liten YZF
Kom över några körsbärs färgade bänkskivor billigt idag och tänkte bygga en tv-bänk av dom.

Så nu har jag grundat med vitt, frågan är nu kan man lasera typ antikbrun lasering på detta och det blir bra, eller är det en "ren" färg som gäller?
Har nämligen antik lsaering hemma, kunde vara trevligt om man slapp att köpa ny färg.

Empa skrev:
Kom över några körsbärs färgade bänkskivor billigt idag och tänkte bygga en tv-bänk av dom.

Så nu har jag grundat med vitt, frågan är nu kan man lasera typ antikbrun lasering på detta och det blir bra, eller är det en "ren" färg som gäller?
Har nämligen antik lsaering hemma, kunde vara trevligt om man slapp att köpa ny färg.

vad vill du att det ska bli för färg i slutändan?

UrbanTiger skrev:
Lasera på vit grundfärg :va
Du skulle väl lasera på det trärena :kocko

Du är inte så dum som jag ser ut :banana
Lasyr "släpper" igenom det som finns under om det nu inte är täcklasyr men det har man utvändigt på hus osv.
Svårt att förklara med nuvarande promillehalt men man ska grunda med en färg och sedan lasera och sen så släpper lasyren igenom bottenfärgen liksom :3freak

Skål! :fyllisar

Visst kan du lasera på vit grundfärg,MEN tänk på att det måste vara ordentligt gjort minsta kulörskillnad i grundfärgen ger ännu större kulör skilland när du laserar.

Alltså det måste vara heltäckande vit innan du laserar annars kommer det se som kriget.

hmm låter som jag får köpa riktig färg ändå.
Struntar nog i laseringen.

Det är tänkt att bli typ antik brun i slutändan.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8