Hade en målare som fått förhinder tyvärr på att måla huset (nybygge) ... behöver se över att måla själv, eller om det nu går att hitta någon målare som är snabb (men bra såklart) och som kan hjälpa till.
Det är ett 2-våningshus omkring 65m vägg att måla med en hel del fönster och även garageport att exkludera. Som högst säkert runt 6-7 m vid ryggåstakets nock på övervåningen.
Hur räknar jag ut hur mycket fär det går åt? Kanske beroende på färg? Isåfall Äggvit eller vad den heter. En vit färg som inte är gul i skenet, men inte heller kritvit. Demidekk vill jag använda då jag hört det är den färg som verkar "bäst".
Ställningar ... var hittar man det? Vad kostar det och hur monteras det?
Jag ska väl inte säga att jag älskar höjder, men jag har en taskig axel och fot så det blir väl lite jobbigt med balansen om jag ska göra det själv. Funderade ett tag på en kran.
Tanken är att det ska målas i Juli månad, gärna i början på Juli.
Om det finns någon målare här så utbytes gärna tjänster. Dock inget intimt
Det är ett 2-våningshus omkring 65m vägg att måla med en hel del fönster och även garageport att exkludera. Som högst säkert runt 6-7 m vid ryggåstakets nock på övervåningen.
Hur räknar jag ut hur mycket fär det går åt? Kanske beroende på färg? Isåfall Äggvit eller vad den heter. En vit färg som inte är gul i skenet, men inte heller kritvit. Demidekk vill jag använda då jag hört det är den färg som verkar "bäst".
Ställningar ... var hittar man det? Vad kostar det och hur monteras det?

Tanken är att det ska målas i Juli månad, gärna i början på Juli.
Om det finns någon målare här så utbytes gärna tjänster. Dock inget intimt

Last edited: