Målade naglar under bilkörning - Dödade motorcyklist.

Knappast någon kör hoj så ansvarlöst som de som fibblar med annat i bilen. Kör du i 200 blås på motorvägen är du djävligt koncentrerad. Sitter du som jag såg och på essingeleden och matar bebisen medan du kör bil är det fan så större risk.

//Dafe

Senaste halvåret har jag bevittnat 5 personer som messat när de kör bil, alla kvinnor (inget vetenskapligt underlag!)varav två var riktigt nära att köra på mig när de ofrivilligt bytte fil. Tre gånger körde jag bil och två gånger hoj. Ironiskt nog satsar Volvo på att försöka utveckla okrockbara bilar - härlig utveckling, eller hur - när de flesta bilister tror att man kan sköta det dagliga småpysslet i bilen istället för att faktiskt köra bil. Det är ju förarna det är fel på, inte bilarna! Snacka om att behandla symtomet istället för den verkliga sjukdomen. Ge puckona en åttiotals Nissan Micra så att dom känner sig dödliga, som saknar radio, gps, telefon och allt annat krafs och utbilda dem till att koncentrera sig på att inte köra på något eller ta idioterna ur trafik!

Senaste halvåret???
Jag såg minst 3st som höll på med annat bara idag när jag körde Akalla <-> Årsta.

Knappast någon kör hoj så ansvarlöst som de som fibblar med annat i bilen. Kör du i 200 blås på motorvägen är du djävligt koncentrerad. Sitter du som jag såg och på essingeleden och matar bebisen medan du kör bil är det fan så större risk.

//Dafe

Precis, högre fart får en att vara mer skärpt... vet ni varför föressten? Mycket talar för att det är så för att man inser att händer något är risken stor att jag dör... det tänker man inte när man segar sig fram i 60km/h.

Och det med att mata bebis... någon skrev en rapport om att det var mycket säkrare att ha bebisen i barnstol i baksätet istället så inte föräldern kunde fippla med barnet under bilkörningen.

Jag brukar ofta ge ett snabbt öga om jag kör om för att se så det inte är en trafipaxbil och tyvärr kan man konstatera att det är kuytm att fippla med telefon, äta mat, fippla med handdator.

Rekordet är nog en yngre kvinna som dels matar bebisen under färd i cirka 100 km/h på E18, dels har avgasröret hängandes efter bilen. :va

Jag tror Claes Tingvall och hans lakejer borde tänka om lite och sluta låta polisen stå som pinknödiga fegisar och jaga fartsyndare och istället fokusera på folk som inte har fokus på trafiken, utan på helt andra och ovidkommande saker, som tex att leka med telefonen eller som taxi-Pelle - leka med GPS under färd.

Räserperra;4750947I skrev:
roniskt nog satsar Volvo på att försöka utveckla okrockbara bilar - härlig utveckling, eller hur - när de flesta bilister tror att man kan sköta det dagliga småpysslet i bilen istället för att faktiskt köra bil. Det är ju förarna det är fel på, inte bilarna!

Går sådär me de.... :rolleyes:

[YOUTUBE-ID]FuE_k28EdCY[/YOUTUBE-ID]

Gillar (inte) den här kommentaren: "is it illegal to paint your nails while driving? no, it's not. and therefore, she's not guilty. you can't charge someone for a crime they didn't commit." :huvet :huvet :huvet
Där förstår man egentligen var alla dumma amerikanska lagar i stil med "Förbjudet att gå baklänges medans man äter glass" kommer ifrån om folk ska acceptera domen när nån döms för nånting.
Glad att idioten blev straffad iallafall. För många såna puckon finns ute på vägarna för att en enda ska slippa fri. Var i frankrike för några år sedan och åkte bil med en tant som tyckte att motorvägen var ett lämpligt ställe att fila naglarna på. Nervös blev man.

Läste/hörde någonstans att prata i mobilen/sms:a när man kör bil gav ett likvärdigt beteende som att ha typ 0,1 promille i blodet. Inte olagligt i sverige iofs, men visst fan blir man farligare i trafiken. Har ingen aning om vart det kommer ifrån men det låter rimligt.

Läste/hörde någonstans att prata i mobilen/sms:a när man kör bil gav ett likvärdigt beteende som att ha typ 0,1 promille i blodet. Inte olagligt i sverige iofs, men visst fan blir man farligare i trafiken. Har ingen aning om vart det kommer ifrån men det låter rimligt.

Om man är blind och kör bil medans ens Thailändska fru, som pratar väldigt dålig Engelska/Svenska, instruerar. Vilken promille motsvarar det?:confused::confused:

Ser varje dag äldre invandrare som sitter och läser tidningen samtidigt som de kör bil, och jag snackar inte om köer utan typ femtio blås. Man blir lack men vad ska man göra?

Verkar vara ganska utbrett egentligen.

Jag satte in ljuddämpare insatsen på min hoj för att besikta den. blev prejad tre gånger av bilister som pratade i mobiltelefon bara under färden fram o tillbaka till bilprovningen.
Jag antar att de lägger märke till en bättre när man låter som farlig ljud/fordon som finns i närheten. Det första jag gjorde när jag kom hem var att plocka bort insatsen. Ingen lag är värd mer än mitt liv känns det som.

Tycker tonen i tråden tenderar att bli lite sexistisk och diskriminerande. Ni glömmer att kvinnor har bättre simultanförmåga. De kan alltså göra alla saker som nämnts samtidigt......och precis lika illa. :FI

Värsta man själv sett på E4 Hka - Jkpg förra veckan var en tjej som fick för sig att köra bil kombinerat med att smika sig och samtidigt klämma fast mobilen mellan hakan och axel och snacka med nån polare (eller nån annan) var en smart grej. Får tillägga att hon körde i 140 dessutom. Inget ont mot tjejer/damer men så var de...

Jag satte in ljuddämpare insatsen på min hoj för att besikta den. blev prejad tre gånger av bilister som pratade i mobiltelefon bara under färden fram o tillbaka till bilprovningen.
Jag antar att de lägger märke till en bättre när man låter som farlig ljud/fordon som finns i närheten. Det första jag gjorde när jag kom hem var att plocka bort insatsen. Ingen lag är värd mer än mitt liv känns det som.

Tänker likadant. Hörs man så syns man.
Ingen kan nog undgå att höra mig när jag närmar mig en bilists döda vinkel.
Drar på lite extra vid omkörning också så det verkligen väsnas. Böterna får man ta, det är det lätt värt om jag kan minska risken att bli prejad.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti