Målade naglar under bilkörning - Dödade motorcyklist.

Är i samma liga som hon som krockade medans hon rakade musen och exmannen styrde bilen...

Fast frågan är om det hade hänt överhuvudtaget om motorcyklisten hade haft varselväst på sig? :död

Åkte förbi nån brud som vinglade kors och tvärs på e4:an i sthlm för nåt år sen..

Kollade in i bilen den extremt korta tid jag låg jämnsides med bilen.. och japp, hon satt och sminkade sig och hade all fokus riktad på sitt ansikte i backspegeln..

sen dess räknar jag alltid med att alla andra har något mysko för sig när de kör..

Ler hon på bilden som ska vara tagen efter hon fått sin fällande dom? Jag undrar vad hon tycker är så roligt...

EDIT: Sorry, det var visst sonens fästmö på bilden.

Last edited:
Åkte förbi nån brud som vinglade kors och tvärs på e4:an i sthlm för nåt år sen..

Kollade in i bilen den extremt korta tid jag låg jämnsides med bilen.. och japp, hon satt och sminkade sig och hade all fokus riktad på sitt ansikte i backspegeln..

sen dess räknar jag alltid med att alla andra har något mysko för sig när de kör..

Efter två somrar som bilbud så har jag lärt mig att:

1. Se upp för bilbud
2. Se upp ännu mer för gubbar i Volvo.

Last edited:
Tyvärr är det vanligt att bilister ägnar sig åt saker som itne har med körningen att göra.

Man undrar ju tex vad gubben som körde på mig (när jag stod stilla) bakifrån gjorde?

Häromdagen såg jag en pajas som åt hamburgare OCH fipplade med mobilen samtidigt som han körde i rusningstrafik!

Tyvärr är det vanligt att bilister ägnar sig åt saker som itne har med körningen att göra.

Man undrar ju tex vad gubben som körde på mig (när jag stod stilla) bakifrån gjorde?

Häromdagen såg jag en pajas som åt hamburgare OCH fipplade med mobilen samtidigt som han körde i rusningstrafik!
(I stockholms innerstad en fredageftermiddag.)

Last edited:
Upp till 5 års fängelsestraff. Såna straff skulle vi ha i Sverige. Tänker på den som körde, på fyllan, ihjäl 3 tonåringar för ett antal år sedan. Körde in i en busskur där ungdomarna satt. Vad fick han, 3 månader?

Och nej, reflexväst hade inte hjälpt dem heller Carnivore.

Last edited:
Usch så jävla sjukt.
Men det mest tragiska är man dagligen ser folk i trafiken som inte borde vara där.
Gösta 88 - blind
Agda 75 - max 30 km/h oavsett väg
Stressad småbarnsmamma - ..........
Osv
osv

Sånt är helt sjukt. Jag kom också ifatt en som satt och sminkade sig. Noll koll på omgivningen, visste ju knappt om hon ens var i sin fil eller ej.

En annan gång, för bara några veckor sen, kom jag ifatt en bil som vinglade över hela vägen. Trodde människan som körde var askalas, så jag pep om när bilen vinglade iväg till höger. Tittar in i bilen, och ser en tjej, som sitter och asgarvar, och har en KRÅKA på axeln. WTF!?

Så ser man sig själv, 25 åring på bakhjulet i 150 blås... :)

Jag har absolut ingenting emot folk som kör på bakhjulet eller kör för fort, så länge de gör det med marginal och med hänsyn till omgivningen. Om du kör på slangen i 150 i en kö, i ett bostadsområde eller inne i stan är du vårdslös. Kör du på slangen i 150 på en raksträcka utan en bil i närheten, vem bryr sig? Jag är väl knappast guds bästa barn själv, men nog ser jag till att inte äventyra omgivningen. Kör jag ihjäl mig själv är det min sak, kör jag ihjäl någon annan är det fullkomligt oacceptabelt.

Om du är så fokuserad på att hålla hojen uppe att du inte ser någonting i din omgivning, då kan vi börja dra paralleller. Damen i fråga har, precis som domaren är inne på i sin motivering, självmant gjort valet att ignorera omgivningen. Det finns inga ursäkter.

Lösningen heter högre hastighetsgräns. Då blir folk förhoppningsvis mer koncentrerade på bilkörningen. Som det är idag är det inga problem att läsa Kalle Anka och köra bil samtidigt som man pratar i telefon.

Folk fokuserar mer på att byta kanal på radion eller skriva SMS till sina vänner än att köra bil idag.

Istället för höjd hastighet skulle vi kunna återgå till äldre bilar. Låt oss skruva tillbaka klockan 40 år. Bakom ratten på en Fiat 500 eller Mini Cooper lär man få hålla koncentrationen uppe i dagens motorvägsfarter.

Vet inte om jag hade velat vara mcförare bland bilister som samtliga håller 170 på motorvägarna. :va

Jag såg det sen, jag drog förhastade slutsatser. :brinnerup

Upp till 5 års fängelsestraff. Såna straff skulle vi ha i Sverige. Tänker på den som körde, på fyllan, ihjäl 3 tonåringar för ett antal år sedan. Körde in i en busskur där ungdomarna satt. Vad fick han, 3 månader?

Och nej, reflexväst hade inte hjälpt dem heller Carnivore.

Tycker vi kan skilja på vissa saker... fylla går inte att blanda ihop med att skicka SMS och snacka i luren eller sminka sig eller vad som... att köra på fyllan är olagligt som det är idag och vi har riktigt låg toleransnivå för det i Sverige, vilket jag hyllar. :tummenupp

Problemet som är idag är att det inte går att stoppa någon och be dem blåsa/ge blod eller fisa ut ett kvitto som visar att de suttit och sminkat sig eller rakat musen medans de kört bil. Därav är det svårt att komma åt dem och det är ett STORT mörkertal på folk som kör som plantor eftersom vi inte sätter dit någon i Sverige för det.

Att jag drog upp reflexvästen var bara för att jag satt och var irriterad på den andra tråden och resonemanget kring den. :gnissla

Är i samma liga som hon som krockade medans hon rakade musen och exmannen styrde bilen...

Fast frågan är om det hade hänt överhuvudtaget om motorcyklisten hade haft varselväst på sig? :död

Mycket bra fråga!
<svaret får vi nog aldrig reda på, om inte du ställer upp som "försökskanin".
Men det torde i alla fall inte ha blivit nån värre utgång av smällen!

/KentW

Senaste halvåret har jag bevittnat 5 personer som messat när de kör bil, alla kvinnor (inget vetenskapligt underlag!)varav två var riktigt nära att köra på mig när de ofrivilligt bytte fil. Tre gånger körde jag bil och två gånger hoj. Ironiskt nog satsar Volvo på att försöka utveckla okrockbara bilar - härlig utveckling, eller hur - när de flesta bilister tror att man kan sköta det dagliga småpysslet i bilen istället för att faktiskt köra bil. Det är ju förarna det är fel på, inte bilarna! Snacka om att behandla symtomet istället för den verkliga sjukdomen. Ge puckona en åttiotals Nissan Micra så att dom känner sig dödliga, som saknar radio, gps, telefon och allt annat krafs och utbilda dem till att koncentrera sig på att inte köra på något eller ta idioterna ur trafik!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT