mål i livet?

Det är folk som sätter upp långsiktiga mål som sedan får kriser (30, 40, 50års-kriser) för att dom inte lyckats uppnå de mål dom satte upp tjugo år tidigare....

Tro mig, jag har en mycket närstående person som just nu krisar för att hon inte är framgångsrik höginkomsttagare och har en dito till make...

Life sucks, then you die....

GuW skrev:
2077613 Det är folk som sätter upp långsiktiga mål som sedan får kriser (30, 40, 50års-kriser) för att dom inte lyckats uppnå de mål dom satte upp tjugo år tidigare...

Men vad ska man göra när alla planer man hade gick i lås då? Har inte en aning om vad jag vill göra i framtiden.

Thermal skrev:
2077635 Men vad ska man göra när alla planer man hade gick i lås då? Har inte en aning om vad jag vill göra i framtiden.

Ha ha! har du haft "styrkan" och målmedvetenheten att ta dig dit du är idag, så är nog inte fortsättningen på ditt liv något större problem.

Ta dig en djup funderare på vad du någon gång drömt om tidigare och skrid till verket, om det redan känns jobbigt så behöver du nog "prata" med någon om hur du mår, och hur du ser på, och uppfattar din omvärld.

Ptjaa.. klippa mig, skaffa ett jobb och sen hinna köpa en jävla massa balla motorcyklar innan jag dör =)

GuW skrev:
Tro mig, jag har en mycket närstående person som just nu krisar för att hon inte är framgångsrik höginkomsttagare och har en dito till make.....
Det är ju fasen FÖR sorgligt att folk värderar livet i sånna saker. Den attiyden kan gräva hål i själen på folk, inte bara den som har åsikten. Hoppas att hon inser att det finns viktigare och finare saker än att tillhöra samhällets höginkomstagare. :pannkyss

En stor sak som skiljer människan från djuren är förmågan att sätta upp mål och dela dom med andra, varför inte använda den möjligheten för att visa framfötterna lite..

Men "Karriär" är inte för alla, det behövs sopgubbar, brevbärare och MacDonalspersonal med, glöm inte det..

Jonathan skrev:
2077837 Vill ni veta en hemlis ?

Pengar är INTE allt här i livet!
Det är den tråkigaste åsikten som finns, säg det till en ensamstående deltidsarbetande sjuksköterska med tre ungar..

Däremot kanske man kan upplysa en wannabe-brat om det..

Iofs bara mina två pengar.. Alla får ju ha sin egen åsikt..

Hultan skrev:
2077844 En stor sak som skiljer människan från djuren är förmågan att sätta upp mål och dela dom med andra, varför inte använda den möjligheten för att visa framfötterna lite..

Men "Karriär" är inte för alla, det behövs sopgubbar, brevbärare och MacDonalspersonal med, glöm inte det..

Det är den tråkigaste åsikten som finns, säg det till en ensamstående deltidsarbetande sjuksköterska med tre ungar..

Däremot kanske man kan upplysa en wannabe-brat om det..

Iofs bara mina två pengar.. Alla får ju ha sin egen åsikt..

Menade mest på det sistnämnda såklart. Hatar folk som gnäller på att dom "bara" tjänar 25k i månaden bara för att dom vill leva ett jävla rikemansvil med fet merca, bostad etc.

De som tjänar knappt och har massa barn ska givetvis ha bidrag, det är därför som finns :)

Jonathan skrev:
2077880 Menade mest på det sistnämnda såklart. Hatar folk som gnäller på att dom "bara" tjänar 25k i månaden bara för att dom vill leva ett jävla rikemansvil med fet merca, bostad etc.

De som tjänar knappt och har massa barn ska givetvis ha bidrag, det är därför som finns :)
Japp visst är det så Jonathan!

Jonathan skrev:
2077837 Vill ni veta en hemlis ?

Pengar är INTE allt här i livet!

...men det är mindre pinsamt att gråta i baksätet på en limousin än i en fullsatt lokaltrafikbuss.....

GuW skrev:
2077932 ...men det är mindre pinsamt att gråta i baksätet på en limousin än i en fullsatt lokaltrafikbuss.....

GuW...älskar hon sin man?

Edit: Och förövrigt så är det ingen skillnad..det faktum att hon gråter är det som är problemet. Men vart spelar ingen roll. Man kan vara ensam i ett proppat (av folk) rum likväl som en tom lägenhet. Same difference.

Last edited by a moderator:
GuW skrev:
2077932 ...men det är mindre pinsamt att gråta i baksätet på en limousin än i en fullsatt lokaltrafikbuss.....

Nej, allvarligt så är det noll skillnad.
Jag förstår din poäng, men det är faktiskt ingen skillnad. Om du så skulle gråta på en diamant stor som Globen är det ingen skillnad.

WTF? Planer? Jag är snart 41 och undrar fortfarande vad jag ska bli när jag blir stor.... :tomten

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back