Mätarvajsing vid urladdat batteri (LÄS SÅ FÖRSTÅR NI)

heathrow

Lev varje dag som om det vore den sista!
Gick med
30 Aug 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki SV 1000, Honda Hornet 900
Tog fram hojjen idag!

Yamaha R6 -00

Batteriet var urladdat, kablade igång hojjen, den startade så fint, men sedan såg jag ett problem.

Beskrivning:

Hastighetsmätaren pendlade mellan 0 och 120 än fast hojjen stod still, oljemätaren blinkade uta ba helvette. Sedan gick det till sig lite då den stått på en stund, men fortsatte då jag gasade lite lätt.

Frågan:

Beror detta på att batteriet var urladdat å inte hade nog med stret att försörja allt? (Batteriet sitter på laddning så har inte provat ännu hur det blev efter)



Någon som har varit med om samma dilemma? Vore tacksam för svar så man kan sova gott inatt

:huvet
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det låter mer som att du har glapp/oxid i kontakten till instrumenten. Ta loss den, rengör och tryck dit den ordentligt så ska nog problemen försvinna! :tummenupp
Att det skulle bero på klent med kräm i batteriet har jag svårt att tänka mig!
 

heathrow

Lev varje dag som om det vore den sista!
Gick med
30 Aug 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki SV 1000, Honda Hornet 900
Hoztic skrev:
2093007 Det låter mer som att du har glapp/oxid i kontakten till instrumenten. Ta loss den, rengör och tryck dit den ordentligt så ska nog problemen försvinna! :tummenupp
Att det skulle bero på klent med kräm i batteriet har jag svårt att tänka mig!

Alltså hojjen har ju stått inne hela vintern, vafan ska det börja jävlas nu för =)

Har monterat en strypsatts men inte fan ska den väl påverka detta, jag får hoppas på batteriet =)

Annars ska den dära kontakten få sig en omgång
:argpådato

Arctic#1 skrev:
2093025 Det kan inte vara nån sorts fel kod?

Det tror jag inte, får hoppas på batteriet.

Hoztic skrev:
2093007 Det låter mer som att du har glapp/oxid i kontakten till instrumenten. Ta loss den, rengör och tryck dit den ordentligt så ska nog problemen försvinna! :tummenupp
Att det skulle bero på klent med kräm i batteriet har jag svårt att tänka mig!

En sak till, bör ju vara ofarligt att köra, oljan är på rätt nivå ? Jag skiter väl i instrumenten måste ta mig på regbesiktningen =)
 

Melin

Gasar till det rasar!!!!
Gick med
27 Jul 2003
Ort
Järvsö
Hoj
HONDA CRF 450 -04
låter som jord fel i mina öron...
kolla kablarna till batteriet o alla andra jord kablar..
 

DEEMON

?
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Malaysia/Sepang
Hoj
Flera men bara Hondor
heathrow skrev:
2092599 Tog fram hojjen idag!

Yamaha R6 -00

Batteriet var urladdat, kablade igång hojjen, den startade så fint, men sedan såg jag ett problem.

Beskrivning:

Hastighetsmätaren pendlade mellan 0 och 120 än fast hojjen stod still, oljemätaren blinkade uta ba helvette. Sedan gick det till sig lite då den stått på en stund, men fortsatte då jag gasade lite lätt.

Frågan:

Beror detta på att batteriet var urladdat å inte hade nog med stret att försörja allt? (Batteriet sitter på laddning så har inte provat ännu hur det blev efter)



Någon som har varit med om samma dilemma? Vore tacksam för svar så man kan sova gott inatt

:huvet
När batteriet hade blivit nästan helt urdraget under vintern på min gamla hoj (R1) så fick instrumenteringen mer eller mindre fri spel så jag gissar på batteriet eller jorden som Melin skrev
 
Last edited:

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
Har haft samma skumma jox med en R6:a som också hade ett helslut batteri, blinkade och svajjade på alla tänkbara mätare... Funkade kanon med nytt batteri
 

heathrow

Lev varje dag som om det vore den sista!
Gick med
30 Aug 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki SV 1000, Honda Hornet 900
DEEMON skrev:
2093155 När batteriet hade blivit nästan helt urdraget under vintern på min gamla hoj (R1) så fick instrumenteringen mer eller mindre fri spel så jag gissar på batteriet eller jorden som Melin skrev

Låter bra att höra, måste vara batteriet, den va helt galen, gav man den lite extra stret så gick det typ till sig, får hoppas på det bästa!
:banana

Blomquist #14 skrev:
2093174 Har haft samma skumma jox med en R6:a som också hade ett helslut batteri, blinkade och svajjade på alla tänkbara mätare... Funkade kanon med nytt batteri

Skönt att höra! Jag laddar upp mitt! Har stått inne hela vintern så nytt behövs ej
:banana
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top