Mätarna klickar

• Thread starter Thread starter Kia
  • Start date Start date

Kia

Guest
Aaahhh kan nåt hygglo kanske hjälpa mig med lite ideer kanske?? Började strula för nån vecka sen. Alla mätarna på hojjen bara dör i nån sekund. När man är ute och kör så helt plötsligt så bara "klick" faller alla mätare i botten i nån sekund sen är det bra igen. Står man sen still och håller gasen så den varvar ca 6000 varv i mer än 10-15 sek så händer samma sak. Varför?? Va lite inne på att det kunde vara batteriet men efter många bitska kommentarer så vet jag inte. Har sprejat med kontakt sprej och rengjort det mesta därikring iaf. Några ideer vad jag ska prova?? :confused: :va

Det låter som glappkontakt kan vara oxiderade kontakter. Följ elkablaget från instrumenten till ngnstans runt/under tanken. Där borde kablaget ha ngn form av kopplingsblock. Dra isär kopplingsblocket spruta 5-56 eller ngn form av kontaktspray i bägge kopplingshalvorna sätt ihop. kolla också om ngn kabel går till gods i ramen lossa rengör sätt ihop. Så var det för min del när hastighetsmätaren lade av tillfälligt för två år sedan.

Tja du kan få en idé iaf. Hade samma problem med förra bilen. Då var det generatorn som började lämna in. Vet inte alls om detta stämmer med hojjar, men har du tillgång till multimeter så varför inte kolla så den laddar som den ska, under en längre tid.

Som sagt var bara en idé inget därmed sagt om att det är så. :tomten

/KaliZ

Fixar sig lätt...

kom till mig med hojen i morgon fm, så fixar jag ditt problem. :tummenupp .

Det kommer att ta större delen av dagen och en hel del pengar kommer det att kosta, men jag lovar att du blir nöjd med resultatet. :tomten

tassen skrev:
kom till mig med hojen i morgon fm, så fixar jag ditt problem. :tummenupp .

Det kommer att ta större delen av dagen och en hel del pengar kommer det att kosta, men jag lovar att du blir nöjd med resultatet. :tomten

Då dyker hojjen och jag upp i morgon fm och stannar större delen av dagen. De kan nog va värt pengarna. ;) Ses i morrn då... :7peta

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda