Mätare på CBR-fighter (koso?)

sirpegdoo

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Ort
Sala
Hoj
cbr900rr (fighter)
Jag har kommit till insikt att jag måste besiktiga min gammel blade snart och då tänkte jag att jag ska köpa en mätare som jag kan ha permanent istället för att sätta dit original bara för besiktningen (kör men cykel-hastighetsmätare nu).

Har funderat på en KOSO DB-01R är det någon som monterat sådan på cbr tidigare och isåfall är detta relativt enkelt eller är det raketforskning?

Hade tänkt att ha den mellan lampan och tändningslåset, eller har ni som har lite koll på detta nå förslag på nån annan nice mätare?
 

Bifogat

  • 14455.jpg
    14455.jpg
    46.6 KB · Visningar: 388
  • CIMG0294.jpg
    CIMG0294.jpg
    223.7 KB · Visningar: 268

farbror mumma

Medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
VALLENTUNA
Hoj
Cbr600rr yzf750r
Har en sådan monterad på min cbr fighter mellan lampan och låset funkar kanon.:tummenupp Det ända som var lite lurigt var att få neutrallampan att funka. Men det löste sig till slut genom att jag tog signalen direkt från givaren.
 

ohrna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Sunne
Hoj
Fighterblade 900
Jag gjorde ett fäste som jag monterade direkt på styret så att mätaren hamna bakom styret. Har mt-03 lampa så det var enda sättet att få det hela att se bra ut.

Sen är det som farbror mumma säger, neutralen kan spöka. Jag löste det genom att dra signalen via ett relä rakt i jord, funkar också! :tummenupp
 

sirpegdoo

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Ort
Sala
Hoj
cbr900rr (fighter)
Jag gjorde ett fäste som jag monterade direkt på styret så att mätaren hamna bakom styret. Har mt-03 lampa så det var enda sättet att få det hela att se bra ut.

Sen är det som farbror mumma säger, neutralen kan spöka. Jag löste det genom att dra signalen via ett relä rakt i jord, funkar också! :tummenupp

Du har ingen bild på hur din installation ser ut?
Låter intressant. :tummenupp
 

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
GSXR 750 98:a
Jag skall bygga om min CBR600 F3 till fighter.

Funderar på Acewell (http://www.acewell.co.uk/) men denna var riktigt snygg. Vart hittar man den och till vilket pris?

http://www.acewell.se/

Köpte av dem för ett par år sedan. Riktigt trevlig kille han hjälpte till med tipps på montering av hastighets givaren och felsökning.
Dessutom skickade han mig en ny magnet när min hade flugit iväg:)
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Varför besiktigar du inte med Cykeldator?
Och några lampor
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Jag gjorde ett fäste som jag monterade direkt på styret så att mätaren hamna bakom styret. Har mt-03 lampa så det var enda sättet att få det hela att se bra ut.

har du lust att lägga upp en bild på hur det vart?
håller på och pular själv med att få dit en sån lampa och har idetorkat lite :brinnerup
 

sirpegdoo

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Ort
Sala
Hoj
cbr900rr (fighter)
Varför besiktigar du inte med Cykeldator?
Och några lampor

Nej har redan från början av projektet tänkt att jag ska installera ett instrument men har inte blivit av förens nu och det e som vanligt i sista sekunden innan besiktning. :huvet
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Nej har redan från början av projektet tänkt att jag ska installera ett instrument men har inte blivit av förens nu och det e som vanligt i sista sekunden innan besiktning. :huvet


Okaj, tänkte om det var något dumt med att man inte fick :)

Var också inne på att skaffa en sån Kozo men eftersom jag har en fin cykelmätare så blev det den och några lampor :)
 

ohrna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Sunne
Hoj
Fighterblade 900
Jag är inte hemma nu, men jag lägger upp bilder till helgen :)

Har menat att jag skulle dra igång en byggtråd men det har inte blivit av. Ett tag va det inget annat än gamla blade's med hemsnickrade rövar och moppelampor i byggtrådarna så jag sket liksom i det :tungan

Är det någon som vill ha lite inspiration och tips till ett bladebygge utan budget? Ny tail, nytt avgas, ny front, ny mätare, ny el, monosving...
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag är inte hemma nu, men jag lägger upp bilder till helgen :)

Har menat att jag skulle dra igång en byggtråd men det har inte blivit av. Ett tag va det inget annat än gamla blade's med hemsnickrade rövar och moppelampor i byggtrådarna så jag sket liksom i det :tungan

Är det någon som vill ha lite inspiration och tips till ett bladebygge utan budget? Ny tail, nytt avgas, ny front, ny mätare, ny el, monosving...

Kolla min byggtråd.
Där är det absolut ingen budget :D
 

ohrna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Sunne
Hoj
Fighterblade 900
Det sysns rätt dåligt, tog kort med mobilen. Men det är i alla fall en rundbockad aluplåt med hål för gummistyrningarna som följer med instrumentet. Bockade till ett par öron på undersidan och drog igenom ett par M5, sitter som ett smäck! :tummenupp
 

Bifogat

  • untitled.jpg
    untitled.jpg
    68.6 KB · Visningar: 179

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
Såhär ser de ut på min, dock ej provkörd ännu, sitter med orginalfästet i styret

197086_10150116641421781_558641780_7039561_222355_n.jpg
 

Pennybridge

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2009
Ort
Pennybridge
Hoj
-93 Yamaha FZR
De riserna du har i din styrkrona vart har du införskaffat dem?
Har en koso Db01r men tyvärr fatbar styre vilket gör att orginalfästet inte passar.
Så är ute efter styrfästen för vanligt 7/8 " styre. Eller någon annan smidig lösning för att fästa mätaren.

Trådlyft. men ville inte skapa en ny tråd i onödan, då denna handlar om samma mätare.
 
Last edited:
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top