Mätar tavlor.

Aee skrev:
Hmmm...Kanske ska gör egna då =)

Såg snyggt ut som fan :P Funderar på att göra det, men hur öppnar man mätarglaset? Min förra var helt omöjlig men har inte kollat åp min nya hojj :P

RED_LiME skrev:
Såg snyggt ut som fan :P Funderar på att göra det, men hur öppnar man mätarglaset? Min förra var helt omöjlig men har inte kollat åp min nya hojj :P
de är nästintill omöjligt på den gamla modellen (jag har inte lyckats fått up den än iallfall) så det skulle inte förvåna mig om det är lika svårt på den nya, :tummenner

nicke skrev:
de är nästintill omöjligt på den gamla modellen (jag har inte lyckats fått up den än iallfall) så det skulle inte förvåna mig om det är lika svårt på den nya, :tummenner

Tavlorna är ju inte samma men ingen med nya modellen av TZR som har haft loss mätartavlorna och vet nåt? Man måste plocka ner halva framdelen av hojen för att komma åt instrumentpanelen :fatta!

Men har ett sportluftfilter liggandes på posten så blir väl att plocka ner lite senare i veckan..

nicke skrev:
Ingen idee att ens försöka på den äldre modellen av TZR. Man måste förstöra och paja plåt och skit runt glaset för att få isär.

cRoC skrev:
Äsh, det går..
Har du ens haft isär mätarna? Klart det går MEN vill man ha det snyggt så är det ingenting att rekomendera. Det är plåten runt om mätarna som måste böjas åt sidan för att kunna ta isär mätarhuset. Och att få det snyggt när man monterar tillbaka allt är inte enkelt då plåten både spricker och tappar färgen.

Ska man dessutom kopiera dom befinliga mätartavlorna så måste stopp-piggen på tavlan bort och då är risken stor att plastbottnen spricker.

Klart det går om man ger sig fan på det. Jag gav fan i det.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...