bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Håller på med min GSX750ES och nu är i alla fall ventiler justerade, förgasarna rengjorda och synkade icb hojen är uppstartad.
Då jag startade upp hojen så funkar inte varvräknaren, nu har jag ingen koll på om den funkat då jag ju köpt hojen i detta skick ostartad. Har en Koso RX2N mätare som är tänkt till hojen lite längre fram då det ska börja byggas nåt classic racer aktigt av den nästa vinter men kan jag få igång originalet så den funkar i sommar så vore det ju kul även om jag inte tänkte lägga så mycket energi på detta.
Enligt schemat så ska det gå en svart/gul kabel från CDI till varvräknaren men frågan är vad denna signal består av? Hade ju varit intressant om man kunde mäta att det är okej fram till mätaren. Samma sak med varvräknaren om man kan mäta den för att kolla om den är hel.
Nån som har tips på detta?
Då jag startade upp hojen så funkar inte varvräknaren, nu har jag ingen koll på om den funkat då jag ju köpt hojen i detta skick ostartad. Har en Koso RX2N mätare som är tänkt till hojen lite längre fram då det ska börja byggas nåt classic racer aktigt av den nästa vinter men kan jag få igång originalet så den funkar i sommar så vore det ju kul även om jag inte tänkte lägga så mycket energi på detta.
Enligt schemat så ska det gå en svart/gul kabel från CDI till varvräknaren men frågan är vad denna signal består av? Hade ju varit intressant om man kunde mäta att det är okej fram till mätaren. Samma sak med varvräknaren om man kan mäta den för att kolla om den är hel.
Nån som har tips på detta?