mäta batteri, hur?

haha...killen på verkstaden äger kanske en likadan hoj som är äldre o utan garanti o nyttjat din hojs garanti för nya delar till sig sj...:va så därför han inte vill beställa stuff igen för då kanske dom blir misstänksamma o börjar kolla upp det...:tungan

vilt gissat men fullt möjligt...:gnissla


hehe that would really suck!

Mätte nu, 13v precis från nyladdat batteri utan belastning. Vid 5000 varv under belastning altså mätte jag upp 14.8v vilket borde vara normalt. Frågan är då hur fan batteriet kunnat laddats ur?! kanske slutar den ladda under press vid hög temperatur?! :confused:
 
Last edited:
hehe that would really suck!

Mätte nu, 13v precis från nyladdat batteri utan belastning. Vid 5000 varv under belastning altså mätte jag upp 14.8v vilket borde vara normalt. Frågan är då hur fan batteriet kunnat laddats ur?! kanske slutar den ladda under press vid hög temperatur?! :confused:


14,8 volt är för mycket, Max 14,4 volt. Redan vid 14,6 volt kokar batteriet. Verifiera att din mätning stämmer, med en annan mätare. Ett sönderkokat batteri är heller inte så bra!

Mats
 
Kan bara säga att det var frikostigt av er.
Dock har jag aldrig fått ett kvitto på ett garantiutbyte, som stärker det datum som det blev utbytt.
Fick nyligen en ny tank på garantin, men inga papper eller noteringar om detta.
Sen borde man ju då tex. kunna hålla sig med batteri resten av livet, genom att hjälpa det"att dö" precis då garantin går ut.

nej kvitto lämnar vi heller inte ut (om inte kunden gjort en service t.ex.), men vi sparar ju all historik i datorn, så vi kollar upp datum på det sättet. det är inget som är frikostigt utav oss, utan av Mazda i det här fallet. :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top