Mäta acceleration med telefon med gps?

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hej!

Jag har fått för mig att det finns programvara till mobiltelefoner (med gps) som gör att man kan mäta 0-100 km/h, 0-402 m och lite annat smått och gott. Såg någon tråd här på forumet om någon som hade det på sin telefon, men jag hittar inte den nu. Någon som vet var man hittar något sådant program som jag kan stoppa in i min Sony-Ericsson C905? Min nya leksak har ju gps, och det hade varit kul att mäta lite tider med hojen.

Last edited:
Jag har två såna program till min HTC, det ena mäter g-krafter och hastighet och det andra mäter allt, acceleration, retardation, 0-100, 0-402m, har även för mig att det hade en laptimer funktion.

Kostar typ 15kr att köpa licens till det. Vilket jag inte har orkat utan jag har bara kollat G-krafter och hastighet, vilket är gratis.
Men jag ska nog köpa licens när man kan åka hoj.

Du skulle köpt en Nokia. ;)

http://www.racechrono.com/

Fungerar hur bra som helst och är gratis. Finns dessutom ett program som lägger in loggad data på video...

[YOUTUBE-ID]CylOlvUh7VM[/YOUTUBE-ID]

Hmm, det verkar ju finnas lite sådana roliga grejor, men jag har varken IPhone, HTC eller Nokia... hittar inget till min lur, men det måste finnas! :D Slängde in en tråd på sweclockers forum också, och det verkar som den mäter acceleration med hjälp av acceleratorn som finns i telefonen, och jag tror det finns i min C905 också? En vanlig g-tech mäter ju också med hjälp av en accelerator, så det måste ju fungera...

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!