Mässingbricka försvann vid rengöring av förgasare, vad kan hända? Suzuki VZ 800 marauder -00,

Renjägarn

Medlem
Gick med
27 Apr 2008
Hoj
2000, Suzuki VZ 800 Marauder
Har en Suzuki VZ 800 Marauder -00 som gick orent till och från och kändes som att den fick för mycket bränsle så jag demonterade båda förgasarna och rengjorde. Fullt med avlagringar och en hel del fint "damm" som såg rostfärgat ut i flotörhuset.

Men har ett litet problem då jag hade en mässingbricka som jag inte visste exakt var den skulle men när jag monterade ihop och skulle testa var den passade bäst så var den borta. Undrar nu vad det kan vara för bricka och vad som kan hända om den saknas?

Det jag funderar på är om den sitter på en "låsning" på en del till flotören, kan det stämma? Såg inte att det fanns några fler mässingbrickor i förgasaren när jag demonterade, så borde ju bara finnas 1 sådan, och är det isf någon här som vet vilken bricka jag menar och om den går att köpa lös? Eller behövs den ens?

Har försökt hitta en sprängskiss på Mikuni-förgasaren men inte hittat någon som stämmer tycker jag. Så har svårt att se vilken bricka det gäller.

Det som ställer till det är även att det ena förgasaren verkar vara utbytt mot en nyare då den ena har flotör i mässing och den andra "nyare?" har flotör i plast, och det är den i plast som jag tror ska ha brickan någonstans.

Kolla om du hittar nåt, välj mellan front / rear fugge.

Tackar, men den där gjorde mig nästan bara mer förvirrad. Hm får väl helt enkelt testa och se om det går åt skogen.

Det enda jag kan tänka mig är nr 14 (Washer) på den bakre förgasaren enligt sprängskiss. Men inte säker, och om det är den, är det någon som vet om det kommer gå åt skogen att köra utan?

Hittade en video där en person hade demonterat en förgasare till VZ 800 och där visar han brickan som förmodligen är borta. Och det verkar vara till huvudmunstycket.
Frågan är nu hur jag lyckas hitta en ny sådan? För det verkar ju inte finnas i några renoveringskit som man kan köpa

Här nämner han och visar vilken bricka det är. Antar att det är den :/

är den, är det någon som vet om det kommer gå åt skogen att köra utan?
Det som kan hända är att emulsionsröret munstycket skruvas i kan röra på sig. Mässningsbrickan kan du ersätta med vilken bricka som helst som inte gör att huvudmunstycket försvinner in i förghasarkroppen tillsammans med emulsionsröret. De stora runda N100.604-munstyckena kan ersättas med (bra-i-gasen gör det) de munstycken som har ett mindre huvud N102.221 - och de måste definitivt användas med en bricka.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph