Mässan "På två hjul" 2012 - Göteborg

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Är detta något att se fram emot?

Har varit där uppe ett antal gånger och det är en trevlig tillställning.

Sveriges största mc-mässa ” På två hjul” rullar in i Göteborg igen efter fyra års uppehåll.
– Det känns såklart jättebra att vara tillbaka på västkusten, säger Peter Näsman projektledare för mc-mässan som arrangeras av Svenska Mässan och Stockholmsmässan i samarbete med Moped- och Motorcykelbranschen.

På två hjul arrangeras normalt varje år, växelvis i Stockholm och Göteborg. Men 2010 tvingades arrangörerna ställa in mässan i Göteborg på grund av tuffa ekonomiska tider. Så nästa års mässa som blir lite av en ”nypremiär”.
– Ja det kan man säga. Det var fyra år sedan vi var i Göteborg, det finns ett uppdämt behov efter vårt uppehåll, säger Peter Näsman som lovar att mässan blir en fest för hela familjen.
– Det blir naturligtvis massor av nya fordon, kläder och personlig utrustning för den som kör på två hjul. Har du inte körkort för MC eller moped? Kom till mässan så hjälper vi dig att komma igång.
Dessutom bjuder vi på uppvisningar, häftiga stunts, tävlingar, testbanor och mycket mer.

På två hjul arrangeras på Svenska Mässan den 26-29 januari 2012. För mer information se www.patvahjul.se

Jag tycker tyvärr att de svenska mässorna oavsett om det gäller bil, båt mc är rätt så fattiga. Ändå går man dit ibland bara för att konstatera att inte mycket har förändrats genom åren och förbannar sig att man tog sig besväret. Man får helt enkelt se det som en social tillställning. Jag kommer troligtvis att satsa på någon internationell mässa istället utomlands. Där tillverkarna ställer ut istället för lokala återförsäljare eller nationella importörer.

Med ovan sagt så är det ju ett populärt inslag. Det ser man ju inte minst av alla besökarna mässorna trots allt drar till sig.

Det som är roligast med de här mässdagarna är ju att träffa alla människor man oftast inte sett på ett tag.

Jag är på om det blir raj-raj i Gbg på hojmässan! :tummenupp

Alla dagarna är inbokade i kalendern, så inte någon dryg j-l råkar boka jobb om vi får för oss att åka dit tors-fre. Lör-sön brukar det vara så mycket folk att det är äckligt att gå omkring på mässan.

:tuttar

Jag planerar att åka dit. Har varit på alla Göteborgs 2hjulingar sen 2000. :)

Det är väll mest en social tillställning, men kul att ha olika märken samlade på ett ställe, och ibland finns där ju ett och annat kul bygge. Och lite bra rabatter (ibland). :)

:hej

Jag ska dit. Gillar mässan, man blir alltid inspererad av något.
Har åkt både till Sthlm och Göteborg sen många år tillbaka.

Vi (jag och Damma) har bokat nu. Vi går på mässan på fredagen och åker tillbaka till Helsingborg på lördagen. Alltså är vi öppna för förslag på raj-raj på fredagen. :yoparty

Vi är medelålders och blir trötta och lätt bakis, men vi hänger med så länge vi orkar. :hihi

Är man hemma ska man helt klart åka dit, specielt supporta sådana mässor så det fortsätter även i framtiden.

Bifogat

• IMG_0938.jpg
    IMG_0938.jpg
    245.6 KB · Visningar: 111
På 2 Hjul i Göteborg

Tjenis!

Vilka sa ditt, samt några som ska åka med Bröderna Nilsson?

Tänkte passa på att det kunde ju vara bra att prata om roadracing samt träffa andra nördar :)

Kan ta bilen men då behövs 4 skallar till för det ska bli lönsamt...

Mvh

Roger

Pro SBK #88

Tjena Roger.
Det finns redan en tråd om mässan så vi kan kanske be en moderator att slå ihop trådarna till en?
Jag skall dit på fredagen men som det ser ut nu stannar jag från torsdag till fredag (jag jobbar i Mölnlycke och bor i Göteborg).
Om det ändrar sig så kör jag upp fredag morgon och då är samåkning roligare.

http://www.sporthoj.com/forum/showt...san-quot-P%E5-tv%E5-hjul-quot-2012-G%F6teborg

Last edited:
Tjena Roger.
Det finns redan en tråd om mässan så vi kan kanske be en moderator att slå ihop trådarna till en?
Jag skall dit på fredagen men som det ser ut nu stannar jag från torsdag till fredag (jag jobbar i Mölnlycke och bor i Göteborg).

http://www.sporthoj.com/forum/showt...san-quot-P%E5-tv%E5-hjul-quot-2012-G%F6teborg

Sitter på mobilen nu men slår i hop trådarna i morgon.

Jepp, kommer ihåg att det fanns något om detta men efter lite letande så gav jag upp.

Var enklare på detta sätt :) Sorry för detta....
//

roger

Tjena Roger.

God fortsättning alla!

Det närmar sig.... Samåkning någon?
För en annan som jobbar fulla veckor blir det lördagen för min del.
Avfärd fr Erikslund/E6:an, kl 8.15?!

Last edited:
Vi (jag och Damma) har bokat nu. Vi går på mässan på fredagen och åker tillbaka till Helsingborg på lördagen. Alltså är vi öppna för förslag på raj-raj på fredagen. :yoparty

Vi är medelålders och blir trötta och lätt bakis, men vi hänger med så länge vi orkar. :hihi

Det är när man känner sig gammal som man är gammal.. Stackars er.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra