Mässan i Gustavsberg

sgtpepper skrev:
Om inte stora mässan körs i huvudstaden nästa år så kommer jag att beväpna mig och klättra upp i något högt torn och börja skjuta folk på måfå i ren vanmakt.

Planen är ju just den. Inte att skjuta folk på måfå, utan att mässan blir i Älvsjö. :)

XRV-Henning skrev:
Planen är ju just den. Inte att skjuta folk på måfå, utan att mässan blir i Älvsjö. :)
Jippie! Då kan jag avboka köpet på karbinen och sluta leta efter lättillgängliga vattentorn då! :)

sgtpepper skrev:
Om inte stora mässan körs i huvudstaden nästa år så kommer jag att beväpna mig och klättra upp i något högt torn och börja skjuta folk på måfå i ren vanmakt.

Hmm... Mitt efternamn är Flink, och jag har copyright på att skjuta folk på måfå. Back off eller bli stämd, SOK-stylee.

Jag & en bekant gjorde misstaget att försöka gå på mässan idag (lördag) vid 11-tiden. Det var 400m kö och det stod fyra i bredd (effektiv kölängd=1600m), alla dessa skulle passera en (1st) biljettkassa!!! :mad:
Vi åkte & käkade lunch på donken för att återvända till en kö med minst samma längd två timmar senare. Så det blev till att åka hem utan något mässbesök. Nåväl, vad är väl en bal på slottet (=bara en massa lakritsremmar, New Age-prylar & fransjackor? som någon annan skrev)
Apropå torn så såg vi faktiskt ett stort vattentorn i krokarna, men någon karbin fanns inte till hands...

tja en annan stod ju kvar i kön en timmme eller nåt för att vandra runt hela mässan på en timme :huvet men va fan jag köpte en burk med nån typ av klet som va bra för skinnställ , soffa, skor, osv :tomten plus att tjejen fick en ny buff :banana så dat va ju inte helt bortkastad tid :rofl

tl1000larsson skrev:
tja en annan stod ju kvar i kön en timmme eller nåt för att vandra runt hela mässan på en timme :huvet men va fan jag köpte en burk med nån typ av klet som va bra för skinnställ , soffa, skor, osv :tomten plus att tjejen fick en ny buff :banana så dat va ju inte helt bortkastad tid :rofl

Bra jobbat Larsson, klart att tjejen ska ha en buff. Jag fick spelet när jag såg kön så jag stack hem och tog en sväng med hojen i ren protest...

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti