Märkning på Pirelli slicks

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Ok, jag vet att Pirello Dragon finns i SC1, 2 och 3. Metzeler finns som K0, 1 och 2. So far so good. Kollar jag på mitt Pirelli framdäck finner jag en liten färgglad logga som säger SC2. Kollar jag direkt efter däcksdimensionen står det typ "K0xxx" där xxx är något jag inte minns. Bak står också SC2 på samma sätt, men K2xxx.

Jag kan då inte låta bli att bli förvirrad eftersom jag tänker att eftersom Pirelli och Metzeler vad jag har förstått är nästintill samma däck, så kan det vara så att båda märkningarna kan finnas. Men då stämmer det ju inte att ett SC2 skulle motsvara dels ett K0 och dels ett K2.

Kxxxx märkningen, är den inte alls vad jag tror månne? Är det bara lilla färglada loggan med SC2 som jag ska bry mig om?

nazurro skrev:
2551291 Ok, jag vet att Pirello Dragon finns i SC1, 2 och 3. Metzeler finns som K0, 1 och 2. So far so good. Kollar jag på mitt Pirelli framdäck finner jag en liten färgglad logga som säger SC2. Kollar jag direkt efter däcksdimensionen står det typ "K0xxx" där xxx är något jag inte minns. Bak står också SC2 på samma sätt, men K2xxx.

Jag kan då inte låta bli att bli förvirrad eftersom jag tänker att eftersom Pirelli och Metzeler vad jag har förstått är nästintill samma däck, så kan det vara så att båda märkningarna kan finnas. Men då stämmer det ju inte att ett SC2 skulle motsvara dels ett K0 och dels ett K2.

Kxxxx märkningen, är den inte alls vad jag tror månne? Är det bara lilla färglada loggan med SC2 som jag ska bry mig om?

SC2 är ju ett däck vi känner till... men blandningen i SC2 byts ju ut varje år. Förrförra året hette ett SC2 framdäck F0052, och tillåret efter om en ny version som hette F0016 som var i princip samma blandning men med en liten modifikation i däckets stomme. Den här koden hittar du också på däcket. Det är en bokstav och sen fyra siffror. På kvaldäck och vissa prototypdäck kan det skilja lite. Tex 17 tums kvaldäcket heter G300 osv. Nästa års SC2 bak kommer att heta F0108 och är ett däck som har lite bättre fäste i kombination med att det håller lite bättre. Påminner om Metzelers K2 bak, fast med bättre grepp!

Niklas C skrev:
2552277 SC2 är ju ett däck vi känner till... men blandningen i SC2 byts ju ut varje år. Förrförra året hette ett SC2 framdäck F0052, och tillåret efter om en ny version som hette F0016 som var i princip samma blandning men med en liten modifikation i däckets stomme. Den här koden hittar du också på däcket. Det är en bokstav och sen fyra siffror. På kvaldäck och vissa prototypdäck kan det skilja lite. Tex 17 tums kvaldäcket heter G300 osv. Nästa års SC2 bak kommer att heta F0108 och är ett däck som har lite bättre fäste i kombination med att det håller lite bättre. Påminner om Metzelers K2 bak, fast med bättre grepp!

Ok tack för svaret, jag har SC2 helt enkelt :)

Niklas C skrev:
Nästa års SC2 bak kommer att heta F0108 och är ett däck som har lite bättre fäste i kombination med att det håller lite bättre. Påminner om Metzelers K2 bak, fast med bättre grepp!
Har du testat däcket?

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back