Märkligt läte från motorn

ExHale

Vill inte åka T-bana
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Fireblade
Tjenare,

Har fått nått skumt läte på min Fireblade, det finns där hela tiden om man lyssnar noggrant men börjar märkas som tydligast vid ca 3000 varv, det varierar i hur mycket det låter, vissa dagar inget alls och vissa dagar rätt så mycket
Ljudet låter ungefär som om man skulle slå en fjäder eller annan mjuk böjbar metall mot någonting i snabb takt, som att sätta en fjäder på en pinne och sen snurra den fort samtidigt som den slår till mot en pinne eller nått (skum förklaring kanske men det är så jag uppfattar det ;P ).
Det låter oavsett om man belastar motorn eller inte.

Nån som har nån ide om vad det skulle kunna vara?

Sök i forumet på fireblade +ljud så hittar du nog ett gäng trådar.
har för mig att det där ljudet finns på alla fireblades.. om det nu är samma ljud du beskriver som dom andra har beskrivit tidigare.
:)

Jodå jag har sökt och sökt men har inte hittat nått svar som passar riktigt, det är några trådar där det stämmer rätt så bra men dom är inte besvarade :(

det närmaste jag kommer är kamkjedjesträckaren men det verkar som om den börjar inte låta förrens vid 4000 varv om man skall gå efter alla andra svar på forumet.

Kan juh tillägga att det börjar inte låta förrens motorn är varm + att den baktänder en del när man motorbromsar (men det kanske är helt normalt?).

Lyfter lite. Inbillar mig att jag har samma problem med min Suka 600R. Märkte inte det här ljudet för några veckor sen, så lite orolig blir man. Hörs inte under eller över 3000, eller så drunknar det i annat ljud. Hörs inte om jag håller ca 3000 varv på tomgång... :tomten

Tacksam för tips.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...