Märkliga bromsskivor!!!!

Fluxir skrev:
en skev skiva borde kännas i handtaget oxå... kolla det som hållundan föreslog. oljan i gaffeln kan va för dålig.

ta öven loss beläggen å kontrolera så dom inte är "glassade" dvs, blanka, det ska dom inte vara.
När fan har jag sagt det? :va

Jösses, jag börjar bli schitzo på senare dagar.

@Trådstarta'n, det är inget mothåll eller något som krävs för att få ut hjulbulten?

Edit: Hörde något om att bada skivorna i Bräkleen något dygn för att motverka och rengöra från smuts som kan medföra vibrationer i nitningen i skivan? Är detta humbug eller värt att testa? Jag får små vibbar i högre hastigheter, över 160-170. Hade tidigare skev skiva men det åtgärdades i början av säsongen.

DJM skrev:
är det inte så att du har lås skruvar som sitter under axeln?

Jo, det stämmer, men de har jag tagit bort...allt som går att skruva på är borta..

Är det bara att det har "rostat" ihop...men jag har å andra sidan hammrat på axeln??

Börjar få panik

Bee skrev:
Jo, det stämmer, men de har jag tagit bort...allt som går att skruva på är borta..

Är det bara att det har "rostat" ihop...men jag har å andra sidan hammrat på axeln??

Börjar få panik

ah ok.

Nja, men går det att dra runt axeln? akta så du inte hammrar på gängorna med en hammare. Använd en kopparhammare så förstör du inte gängorna.
Medans du slår försök rycka i hjulet lite.

DJM skrev:
ah ok.

Nja, men går det att dra runt axeln? akta så du inte hammrar på gängorna med en hammare. Använd en kopparhammare så förstör du inte gängorna.
Medans du slår försök rycka i hjulet lite.

Det går bara inte.

Tror jag skiter i att...det blir helt enkelt skeva skivor i sommar...mycket otrevligt, men jag orkar inte lämna in den.

Bee skrev:
Det går bara inte.

Tror jag skiter i att...det blir helt enkelt skeva skivor i sommar...mycket otrevligt, men jag orkar inte lämna in den.

Nej ge inte upp nu!

Om du nu lossat allt så spruta lite rostlösning in vid axeln och sen försök dra runt axeln som att du skulle skruva ut den(ta i). Den borde lossna då?

Kan sitta som fan ibland. Bara att fortsätta dra och se glad ut. Tänk dock en extra gång om du drar åt rätt håll... :rolleyes:

McFille skrev:
Kan sitta som fan ibland. Bara att fortsätta dra och se glad ut. Tänk dock en extra gång om du drar åt rätt håll... :rolleyes:

Pappa hammare och odjuret inom mig kom fram ovh visade vart skåpet skulle stå..

Jag har förövrigt aldrig i hela mitt liv skådat en sådan rostig axel. :4skrika

men skiten är klar nu....

Tack alla som trodde på mig..... :rofl

Bee skrev:
Pappa hammare och odjuret inom mig kom fram ovh visade vart skåpet skulle stå..

Jag har förövrigt aldrig i hela mitt liv skådat en sådan rostig axel. :4skrika

men skiten är klar nu....

Tack alla som trodde på mig..... :rofl

Gör nu rent axlen och fetta in den så lossnar den som ingenting nästa gång du skall byta däck.

:mattias <---moral-farbror-smiely

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...