Märklig blinkfrekvens med led på Z750

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Hej, har stött på ett problem jag aldrig tidigare läst om varken här eller på övriga forum...

Hursomhelst så har jag monterat 4x ledblinkers runt om från föregående 4x10w orginalblinkers på min Kawasaki z750, hojen är utrrustad med ledlampor till indikatorlamporna på instrumentpanelen. Jag har även bytt från orginalrelä till biltemas lastoberoende.

Problemet ter sig som följande:

Perfekt fungerande blinkers i ca två veckor ang blinkfrekvens samt ljusstyrka och indikering, idag när jag gränslade hojen blinkade de ungefär dubbelt så snabbt, precis som en lampa gått, men efter ca 15minuters åkande och blinkande lite hit och dit i diverse korsningar så blinkade det i rätt takt, precis som att relät blivit uppvärmt, är det någon som har en förklaring på detta fenomen?

Kan tillägga att senaste turen gick genom 25 mil ösregn, kan det ha något med problemet att göra?

Alla kablar är lödda med krympslang så jag tror inte på något gällande kopplingarna.

mvh
 
Ingen som har någon aning om vad som kan va galet? ren tillfällighet?
 
låter ju som om det är reläet som fått sig ett spel. ett lastoberoende relä är precis vad det heter, det blinkar i samma frekvens oavsett hur många/få lampor (=hur stor last) som är igång vid blinkning.

är det så varje gång eller har det bara varit så en gång? du kan ju få ett nytt på garantin om det fortsätter spökar..
 
låter ju som om det är reläet som fått sig ett spel. ett lastoberoende relä är precis vad det heter, det blinkar i samma frekvens oavsett hur många/få lampor (=hur stor last) som är igång vid blinkning.

är det så varje gång eller har det bara varit så en gång? du kan ju få ett nytt på garantin om det fortsätter spökar..

det har hänt en och en halv gång typ, första gången som jag beskrev i första inlägget och andra gången blinkade det fort i ca 10 blinkningar sedan tillbaka till normal takt igen... det kan väl knappast vara nåt annat än relät tycker jag... å andra sidan kan man väl inte vänta sig så mkt från ett 40kr relä från BT :P
 
det har hänt en och en halv gång typ, första gången som jag beskrev i första inlägget och andra gången blinkade det fort i ca 10 blinkningar sedan tillbaka till normal takt igen... det kan väl knappast vara nåt annat än relät tycker jag... å andra sidan kan man väl inte vänta sig så mkt från ett 40kr relä från BT :P

låt det vara och om det blir värre så kanske det är något att bry sig om, och vad det gäller kvaliten på BT:s reläer så skall de fungera korrekt, annars så byter du ut på garantin.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top