Märklig bank II

aka04djo

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2008
Hoj
Honda VFR 800 FI, 98
Såg om killen med Nordea-problemet. jag har något liknande, eller inte riktigt. Har helt plötsligt fått ett nytt konto på min bank (swedbank). där fanns det 10 000 en dag. det försvann sen. häromdagen kom 1885 kr till eller något nu har det försvunnit 1000 i meddelandet står det "dagis", sen försvann typ resten minus 50 spänn eller något. där står det "ppp" bredvid. vad jag vet har jag inga barn. inget dagis, och inget ppp? = PorrPungsPris? någon som förstår?

du skulle ha tagit ut de 10 löken när de fanns där:fakta

Haha fyfan, du. Håll koll och ta ut pengarna så snabbt som möjligt nästa gång det dyker upp 10 lakan på kontot.

hmm.. ? Sen avslutar du bara kontot och öppnar ett nytt och sätter in pengarna, gör så det blir svårare att spåra va ?

Också haft liknande strul...
Det försvann ~1300:- från mitt saldo varje dag i två veckors tid...
Mailade SEB och frågade vad i hlvt..
Dom svarar att dom inte kunde se nån transaktion och pengarna
var tillbaka.. Så höll det på hela tiden, ibland flera gånger om dagen...
Kunde skilja nån timme mellan uttag och insättning..
Har inte ens ett Visa kort anslutet till det kontot!
Jättehäftig var det iaf.. .NOT

hmm.. ? Sen avslutar du bara kontot och öppnar ett nytt och sätter in pengarna, gör så det blir svårare att spåra va ?

Mjo, antagligen... Not...

Har också något liknande problem. Massa pengar som konstant försvinner från mitt konto. Vet inte alls var de tar vägen...

Last edited:
Nu när du säger det minns jag en liknande episod för ett par år sedan innan jag hade internetbank. Såg ett saldo från bankomaten och hade ett par tiotusen extra på kontot. Nästa gång jag gjorde ett uttag så var pengarna inte kvar på kontot... Märkligt, har aldrig varit med om det innan eller efter.

Har även ytterligare en märklig bank/bankomat story. Lyckades ta ut 20kr sedlar ur bankomaten vid två olika tillfällen, olika bankomater i stockholm inom loppet av ett par veckor. Var aldrig problem att få rättelse, men man blir ju nyfiken på hur något dylikt kan hända? Fifflande lirare som fyller på bankomaten antar jag....

En tjejpolare fick in 93 tusen på kontot för ett litet tag sen, men dom försvann också sen om jag inte minns fel! Min faster fick in en miljon av sjukhuset hon jobbar på, men dom var på hennesk onto i ca 1 sekund innan det korrigerades. men saldot såg fint ut iaf ;)

Hmm, ska nog byta bank till någon av de ni har.

Varje gång jag kollar min så finns det bara mindre och mindre...

Märkligt! Jag lider av samma problem fy fan asså
Men någon dum jävel fyller på mitt konto igen den 25:e varje månad. :huvet

En kompis till mig fick värdet på sina fonder ökade frpn 43000 till 4 300 000 i någon halvtimme. Han tog naturligtvis en utskrift från sin internetbank och gick sedan ner till banken och ville sälja alla sina fonder till det värdet, men då var det konstigt nog korrigerat... Det var även omöjligt att se att någonting hade hänt enligt personen på banken. Den där utskriften är fake påstod han. Dock såg både polaren och jag det hemma hos honom, plus att mankmänniskan var rätt svettig under tiden polaren var där. Undrar varför de 1000 andelarna ökades till 100000 och sedan tillbaka till 10000 under någon timmes tid... nån som tvättar sina egna pengar kanske?

:argpådato : Internetbank skulle aldrig skaffat det

En dag så hade 1,98 reserverats från mitt konto, detta var på min födelsedag och jag hade inte (helt ärligt, japp du läser rätt) inte köpt något :skrämd

Det enda jag kunde åminnas var att jag hade reg min ipod men efter tfnsamtal så fick jag veta att de inte tar någon regavgift och i sådana fall så står det att det är ifrån dem och :va 1:98 är ju en liten hm udda summa.

Swedbank kunde inte se vem som hade reserverat dem då ingen avsändare står förrens det är draget. Efter en vecka så försvann reservationen och inga pengar hade sålunda dragits men det retar mig att att inte veta vad det var :huvet

:argpådato : Internetbank skulle aldrig skaffat det

En dag så hade 1,98 reserverats från mitt konto, detta var på min födelsedag och jag hade inte (helt ärligt, japp du läser rätt) inte köpt något :skrämd

Det enda jag kunde åminnas var att jag hade reg min ipod men efter tfnsamtal så fick jag veta att de inte tar någon regavgift och i sådana fall så står det att det är ifrån dem och :va 1:98 är ju en liten hm udda summa.

Swedbank kunde inte se vem som hade reserverat dem då ingen avsändare står förrens det är draget. Efter en vecka så försvann reservationen och inga pengar hade sålunda dragits men det retar mig att att inte veta vad det var :huvet

på nordea har vi ett litet trevligt system som gör att man kan se alla korttransaktioner även om de inte har blivit dragna (felslag när du slår pin i butiek tex) så hade du haft nordea hade vi kunnat kolla upp det. Bara att byta chompis.

på nordea har vi ett litet trevligt system som gör att man kan se alla korttransaktioner även om de inte har blivit dragna (felslag när du slår pin i butiek tex) så hade du haft nordea hade vi kunnat kolla upp det. Bara att byta chompis.

Jag skaffade internetbank pga av att killen tjata om hur bra det var, gjordes i samband med flytt till gemensamt boende. Han har dock Nordea och nu funderar jag allvarligt på att byta bank.

Jag skaffade internetbank pga av att killen tjata om hur bra det var, gjordes i samband med flytt till gemensamt boende. Han har dock Nordea och nu funderar jag allvarligt på att byta bank.

Jag antar nu att du har någon annan bank än Nordea och du funderar på att byta till nordea.

Det är bara att glida in på ett kontor (åk till kontoret i skövde och passa på att ta en fika på Rådhuset, om ni bor i hjo villsäga) så fixar de över alla pengar och autogiron etc åt dig. Ta en kik på visa gold medans du håller på, grymt bra kreditkort med bla 10k i internetförsäkring etc etc (jag har ett själv). En sak till. Nordea är blått, och alla vet att blått är flått! :tummenupp

Jag antar nu att du har någon annan bank än Nordea och du funderar på att byta till nordea.

Det är bara att glida in på ett kontor (åk till kontoret i skövde och passa på att ta en fika på Rådhuset, om ni bor i hjo villsäga) så fixar de över alla pengar och autogiron etc åt dig. Ta en kik på visa gold medans du håller på, grymt bra kreditkort med bla 10k i internetförsäkring etc etc (jag har ett själv). En sak till. Nordea är blått, och alla vet att blått är flått! :tummenupp

Har swedbanks internetbank, glömde visst att skriva det.

Visa gold är mycket bra, vi har var sitt kopplade till vårat matkonto:tummenupp så man kan väl säga att jag strular med en annan bank, får se om det blir ett fast förhållande :rolleyes:

:hihi ja långt behöver jag inte gå, bor på rådhusgatan. Hjo flyttade jag ifrån för tio år sedan :pannkyss

Tar en kaffe, njuter av utsikten och funderar på saken ;)

Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...