Märkesförsäkring CBR1300F/CBR1300SA

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Enligt Hondas hemsida försäkrar man en CBR1300F i klassen Street2 vilket innebär att endast trafikförsäkring inkluderas. CBR1300SA försäkras dock en klassen S. Touring2 med helförsäkring.

Står på hemsidan att CBR1300SA är en CBR1300F med kåpa. Hmm borde säljas många CBR1300SA samtidigt som det ligger många kåpor på vinden. Eller?

Vad har jag missat?

rogka566 skrev:
Enligt Hondas hemsida försäkrar man en CBR1300F i klassen Street2 vilket innebär att endast trafikförsäkring inkluderas. CBR1300SA försäkras dock en klassen S. Touring2 med helförsäkring.

Står på hemsidan att CBR1300SA är en CBR1300F med kåpa. Hmm borde säljas många CBR1300SA samtidigt som det ligger många kåpor på vinden. Eller?

Vad har jag missat?

Ligger en hel del i det du skriver så du har inte missat nåt förutom att de olika modellerna heter CB1300SA och CB1300F :) så står det iaf i mina papper.

Du har missat förmuleringen av meningen på hemsidan. Det står att "du kan enbart trafikförsäkra om så önskas" alltsåledes betyder det inte att du BARA kan trafikförsäkra, det betyder att du har valmöjligheten att bara trafikförsäkra om du tycker helförsäkringen är för dyr... Läs om villkoren igen så kommer det nog gå upp ett ljus! ;D

rogka566 skrev:

Vad har jag missat?

På Ifs hemsida finns vilkoren och pris för enbart trafikförsäkringen If enbart trafik

och på Hondas hemsida är premien för en helförsäkring Honda helförsäkring

Det går också att halvförsäkra med Hondas märkesförsäkring om du så önskar. Tyvärr har jag inte hittat någon information om premierna för halvförsäkringen.

yoohan skrev:
Du har missat förmuleringen av meningen på hemsidan. Det står att "du kan enbart trafikförsäkra om så önskas" alltsåledes betyder det inte att du BARA kan trafikförsäkra, det betyder att du har valmöjligheten att bara trafikförsäkra om du tycker helförsäkringen är för dyr... Läs om villkoren igen så kommer det nog gå upp ett ljus! ;D

Vet att det går att lösa till hel/halvförsäkring till Street2 och Sport, men priset spelar i en helt annan division.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park