Märkbar skillnad (strypning) dt125

NOspeedlimit

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Nora
Hoj
dt125 r + fiddy= sant
hej...

blir det nån märkbar skillnad på effekten genom att bara ta bort pluggen i kröken på en dt125 r-01...
med tanke på att dom är så små :va http://www.dtr125.net/tuningf.htm

skulle bli väldigt glad om nån svarade:)

MVH
 
Last edited:
Svar ja, det är nog en jäkla skillnad, inte för att jag har erfarenhet, men du borde iaf få 50% effekt ökning, minst.

Edit: mot strypt eller fullt ostrypt iaf, vet inte vad de har fö strypningar.
 
50 % effekt, minst? Vad snackar du om människa? :confused: :va

om den har ca:10kw nu måste den ju ha minst 15 ostrypt. kanske inte skriver begripligt alls just nu men de lät bra i mitt huve iaf...

Edit: människa är väl rätt optimistiskt också. :va
 
Har aldrig kört en strypt dt.. men jag tkr att det borde bli en stor skillnad jag också. Det är väl kring 15hk strypt och 25hk ostrypt.
 
den stora effektökningen får du om du ställer rätt ypvs:en
/EmCom
 
oki, men om ni kollar på bilderna (länken) så ser ni ju att dom inte ä så värst stora:S... men dom kasnke räcker för att strypa en massa effekt:P..

å ang ypvs porten så var den bara fel ställd från 88-96, så den ska inte spöka på min:P... har ju en 01

MVH
 
Jag var ute nu i garaget å plocka bort nån vit liten rektangulär sak som satt under km/h mätaren.. den ska tydligen strypa vid 60mph... å efter lite sökande ska det va vid ca 95km/h.. å jag bottar ju min vid 110-120.. så jag vet inte riktigt hur det går ihop att den ska strypa till 95km/h:S

man skulle tydligen bara rycka ut den å ha den så långt från mätaren som möjligt.. men man skulle inte klippa nån tråd lr dylikt... men är den inte inkopplad fortfarande då lr?:S... lr kanske äre att den ska sitta nära intill nått drev lr liknande vid mätaren å känner av då den ska strypa?:S...

får se hur den går nu:P

MVH
 
I orginal röret så sitter där ju även en katalysator som stryper rätt så mycket och det lilla röret som går från luftburken till kröken så det gör ju mer skillnad om du köper effekt. Men jo visst det gör ju en jävla skillnad.

Sedan detta kanske inte hör hemma här men hörde idag att om jag varvar fullt på dtn så är den strypt i varvtalet, låter nästan lika illa som min gammla black box på moppen :yoparty. Finns det någon ostrypt cdi box eller liknande att köpa?
 
I orginal röret så sitter där ju även en katalysator som stryper rätt så mycket och det lilla röret som går från luftburken till kröken så det gör ju mer skillnad om du köper effekt. Men jo visst det gör ju en jävla skillnad.

Sedan detta kanske inte hör hemma här men hörde idag att om jag varvar fullt på dtn så är den strypt i varvtalet, låter nästan lika illa som min gammla black box på moppen :yoparty. Finns det någon ostrypt cdi box eller liknande att köpa?

Tror inte katalysatorn gör så stro skillnad går bara jämnar kanske något bättre acc osv dock så är det värt att ta bort deno man man nu har allt ner det lilla röret från luftburken till kröken är också någon slags miljö grej som gör att vissa avgaser åker tillbaka till luftburken och in i motorn igen och förbränns igen. Dock ger den inte ett skit.
 
Tror inte katalysatorn gör så stro skillnad går bara jämnar kanske något bättre acc osv dock så är det värt att ta bort deno man man nu har allt ner det lilla röret från luftburken till kröken är också någon slags miljö grej som gör att vissa avgaser åker tillbaka till luftburken och in i motorn igen och förbränns igen. Dock ger den inte ett skit.

Nej denna slang försämrar bara effekten på motorn efter som den får in avagser. Men syftet är kanske att motorn blir varmare snabbare.
 
I orginal röret så sitter där ju även en katalysator som stryper rätt så mycket och det lilla röret som går från luftburken till kröken så det gör ju mer skillnad om du köper effekt. Men jo visst det gör ju en jävla skillnad.

Sedan detta kanske inte hör hemma här men hörde idag att om jag varvar fullt på dtn så är den strypt i varvtalet, låter nästan lika illa som min gammla black box på moppen :yoparty. Finns det någon ostrypt cdi box eller liknande att köpa?


har ju en -01 så det är ingen katalysator på min... kolla under hm/h mätaren så kasnke du har en vit rektangulär plast grejj, för den så långt från mätarhuset som möjligt så ska den tydligen bli mer varv villig...
 
Nu har jag lämnat in kröken på svettsning så en får hoppas att det blir bra åsså:)...

har ett å annat tips till den som ska ta bort pluggen på sin dt från årsm 00-03

1) kapa med en bågfil eller tigersåg med smalt blad. För tar man rondellen (vinkelslip) så blir det för stor glipa å kan va svårt å passa sen då det är dags för svettsning.

2) Ryktet om att pluggen ska sitta i krökens grövsta del är lögn..
(jag kan ta bild sen med mått för att ni ska komma precis där pluggen sitter)
pluggen är inte en halvmåne som endel säger.. det är en ring som sitter å pluggar lite mindre än halva diametern..

3) Va nogranna, det lönar sig garanterat!...

MVH
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top