Människor är dumma i huvudet

var nog bara en vanlig sosse som i tron på samhällets lovord om en gynnsam ålderdom med vaktelägg, skumpa och karibiska resor jobbat på löpandebandet hela livet i och hungrigt jagat atp-poäng i stället för att styra ihop eget kapital blivit ikappsprungen av verkligheten och helt sonika funnit sig barskrapad med ömmande knän, hjärtsvikt och mörkgrå starr i nån portuppgång.
:hihi

Jag tror de flesta vet att Halmstad, Blekinge, Skåne och delar av Småland tillhör Skåne.

:såjaponken

Ord!

Fenomenet är lite lustigt, liknande vissa företagsstrukturer där hela världen tillhör Bill Gates om man gräver tillräckligt noga..

Liknande Skåne alltså, som i sin tur organisatoriskt tillfaller Danmark, som valt att legalt lämna det i Svea då inte ens de förstår vad de säger!

Jag tror de flesta vet att Halmstad, Blekinge, Skåne och delar av Småland tillhör Skåne.

Du menar att gemene man är så dåligt undervisad om geografi att dom inte har ens den grundläggande kunskapen? Jösses, är det så dåligt ställt med dagens skola.....

Jag tror ingen i Halmstad känner sig som en skåning och säger att de tillhör skåne (såvida de inte är från skåne och därmed förrädare). Visst har vi en liiiiten aning skånska i vårt dagliga språk, men det är banne mig inte många utav den yngre generationen som talar Halländska. Jag vill nästan påstå att det enbart är folk över 40 som talar mer eller mindre "riktig" halländska här idag.

Så nej, jag tänker inte gå med på att Halmstad ska räknas in som Skånskt eller att Halmstads befolkning kan ses som skåningar!

Edit: Inte för att talet har så mycket med det att göra egentligen. Ville bara påvisa att Halmstad inte är skånskt! :)

Jag tror ingen i Halmstad känner sig som en skåning och säger att de tillhör skåne (såvida de inte är från skåne och därmed förrädare). Visst har vi en liiiiten aning skånska i vårt dagliga språk, men det är banne mig inte många utav den yngre generationen som talar Halländska. Jag vill nästan påstå att det enbart är folk över 40 som talar mer eller mindre "riktig" halländska här idag.

Så nej, jag tänker inte gå med på att Halmstad ska räknas in som Skånskt eller att Halmstads befolkning kan ses som skåningar!

Skåne har ju för fan egen flagga.

ORD!
Vi halläningar måste sprida det rätta budskapet! Skåne är på andra sidan åsen!

Så här är det! Minsta barn kan på kartan se att det ligger massvis med arpar utanför Halmstad: Ågarp, Tolarp, Årnarp, Nannarp mfl

Alltså ligger Halmstad i Skåne, det kan ju vem som helst begripa.

Sluta ha fördomar om vår vackra stad! Nu blir jag stadspatriotisk!

Halmstad är "den lilla storstaden" med allt annat än bondtölpar och fjantmesar. Vi snackar inte skånska och beter oss inte som skåningar (nej, skåningar beter sig inte på något speciellt sätt. Det lät bara bra att säga så). Möjligtvis att lantbrukare och liknande håller till några mil härifrån, men de är fortfarande inte skåningar!

Halmstad är bäst, allt annat duger inte.

Bra ni inte tillhör skåne. Vi vill inte ha er! Jävla norrlänningar! :arsele :tungan

Daphi: Jo, halmstad ÄR bondtölpar och fjantmesar. jag bodde där i 27 år, så jag vet :)
Jörgen: Hur många "...arp" ligger det I fjollträsk då? ... Nä... De ligger alltså "utanför Stockholm", alltså ligger Stockholm i Skåne? :tungan
Allt norr om göta älv är norrland.

Om jag missat att förolämpa någon så ber jag om ursäkt för det :D

Jörgen: Hur många "...arp" ligger det I fjollträsk då? ... Nä... De ligger alltså "utanför Stockholm", alltså ligger Stockholm i Skåne? :tungan

Arpar är skånskt! :fakta
Rabla nu några arpar i en 5 milaradie från Sthlm :mattias
Misslyckas du ligger Sthlm inte i Skåne

Jag kommer från Halmstad:mad:

Nu ska jag sprida att det är Vänstermöte hos dig så hela området kommer domineras av palestinasjalar som nynnar, Ohly, Ohly, världens bästa ohly

och så här fortsatte det ett bra tag tills polisen hämtade ut en tjej i 20-årsåldern även hon iförd handfängsel.

Var hon snygg, lite läckert med handfängsel :-)

Jag kommer från Halmstad:mad:

Nu ska jag sprida att det är Vänstermöte hos dig så hela området kommer domineras av palestinasjalar som nynnar, Ohly, Ohly, världens bästa ohly

Ohly är så arg för att han inte får vara med och leka. :rofl
Så jag tänker gärna på Ohly för tillfället.
Och hans jävla äckliga jeansjacka.

Han kanske hade blivit lovat att få borra, men istället tog hon pengarna och stängde igen dörren på han förhud. Så hon åkte även fast för att hon säljer sex

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back