Du har helt rätt: Jag tror att böcker är en bra källa för kunskap! Vilka källor brukar du vända dig till??
För övrigt finns det ganska mycket, t.ex. inom kognitionsforskningen och artificiell intelligens, som visar att Locke hade fel om Tabula Rasa. Men det är kanske en annan fråga?!
Det är ju ganska tydligt att det är oerhört viktigt för dig, och Bozo, att vara starka, ledare och självständiga utan påverkan från andra. För mig får ni gärna leva med det, och givetivs påverkas ni inte heller av reklam.
Ni framför dock er enorma individualitet och brist på behov av samhörighet på ett forum som riktar sig till just en specifik grupptillhörighet. Lite ironiskt är det väl i alla fall??
men, men: Här har ni något att trösta er med!
http://www.youtube.com/watch?v=2T1LIrzsgqA&feature=related
Egentligen ville jag hitta Larson teckningen med tusen pingviner i en stor grupp där en skriker att han är unik men mina kunskaper var inte tillräckliga. Får nog läsa fler böcker...
Jag säger att det finns två sidor av ett mynt och fortfarande finns det teoretiker som påstår att Locke hade rätt. Men vem bryr sig egentligen, för teoretiker har ingen koll på hur det egentligen fungerar, de har läst sig till det de vet och ett fåtal av dem har praktiserat det.
Jag har kategoriserat dig som en teoretiker och ska jag diskutera världsproblem så väljer jag någon som har gjort annat än bara läst sig till saker här i livet. Självklart så känner jag inte till din livshistoria men jag är rätt bra på att ha förutfattade meningar om folk och jag trivs med det också.
Men att göra narr av sig själv och dra det till sin yttersta spets som du gör, det är väl ändå att ta i? Eller så förstår du inte bara mitt grundresonemang men det gör inget för jag känner att detta är en diskussion som inte ger mig något att fortsätta med. Puss på dig.