honkiie skrev:alltså enligt min uppfattning så är det så att i nio av tio fall då nån backar ut före en eller inte förstår att dom är på huvudled så är det kvinnor. Alltså såna där grejer då det lätt kan uppstå en liten krock. Däremot såfort det blir 90 väg så är det vi män som står för problemen. min teori iallafall.
Håller med lite dom verkar ha tankarna på annat håll OBS! inte alla kan kan vara killar också men oftast är det tjejer som inte har koll på läget.
händer väl incidenter varje dag men dom svåraste är faktiskt tjejer (inte alla).
idag vid skanstull kommer körandes i vanligt tempo och grönt har en bil som kör ganska sakta mao jättelucka mellan bilarna och signalljuset slår om till gult jag tänker hinner ju inte stanna så jag tänker köra om på till höger eftersom del blir 2 filer men vad gör hon jo tvärnitar efter trafiklysena fick tvärnita missade henne med ca 10cm hon backar bara tillbaka inte så jävla lätt för mig på MC var lite jobbigt för att komma bort ifrån övergångsstället.
Andra helt puckade grejen var förra sommaren stannade vis ett rödlyse stod stilla vad fan händer då jo jag blir påkörd av eb tjej i bil som pratade i mobilen och hade fortfarande en parkeringsbot på framrutan.
Men det som ändå är det värsta är äldre människer händer flera gånger i veckan har ingen koll alls tur att man är något sansad själv och antar att alla gör fel men när man står stilla kan man inte göra så mycket.