Mälaren runt?

claes_gewalli

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Hoj
KTM 640 SM
Tjena, hittade ingen tråd som var aktuell om Mälaren runt. Undrar mest om man känner sig helt lost om man dyker upp och kör den rundan på Motard? Är det bara glidare som åker eller är det blandat med hojar?

det är alla upptänkliga varianter av MC å Trajkar ... men det känns lite som att "alla" som har en krompråm dammar av den till mälaren runt så dom är nog i majoritet

Lånar tråden! Tänkte möta upp med karavanen i Södertälje men har inte lyckats hitta en detaljerad karta över vilka vägar som körs runt?! Eller ska jag ställa väckarklockan på 06:00 och förvänta mig att jag kommer köra vilse innan Solna? ;)

Vi är ett gäng från Strängnäs med omnejd som tänker delta på lördag. Vi utgår från Strängnäs vid elva-snåret, och sedan sätter vi kurs mot Turinge/Nykvarn någonstans. Där tänkte vi sätta oss och ljuga lite över en kopp java, innan vi slutligen kör ikapp (och om?) det stora tåget som har passerat under tiden. Om det sedan blir hela varvet runt eller om vi avviker runt Enköping återstår att se.

Om inte jag minns fel så är det från Sthlm E4 till Hallunda sedan gamla stockholmsvägen till Södertälje.
Sedan genom tälje och ut på gamla strängnäsvägen till strängnäs.
Efter det så är de officiella vägen E20 till E-tuna men det är lite roligare att ta gamla vägen men måttligt.
Efter E-tuna r det 55an till västerås men en lite avvikelse och sedan 55 till Enköping.

Ta dig till Mariefred. Möt upp vid Läggesta, Rececentrat. Man passerar där. Annars fortsätter du gamla vägen från Läggesta till Södertälje. Är pilat. Men du får kika bakåt... pilningen är från Södertälje till Läggesta...Tror starten går kl 11,00 i Solna... Själv brukar jag möta upp vid Shell-macken i Hallunda. Där kommer karavanen..... Hoppas på bra väder....

Vi är ett gäng från Strängnäs med omnejd som tänker delta på lördag. Vi utgår från Strängnäs vid elva-snåret, och sedan sätter vi kurs mot Turinge/Nykvarn någonstans. Där tänkte vi sätta oss och ljuga lite över en kopp java, innan vi slutligen kör ikapp (och om?) det stora tåget som har passerat under tiden. Om det sedan blir hela varvet runt eller om vi avviker runt Enköping återstår att se.

Fan vad najs! Detta blir mitt första år som ensam ryttare då vännerna har skaffat tjej eller barn å sånt trams ;) Så känner mig lite vilsen hur jag ska göra?! starten är ju alltid grymmast :yoparty

Jag kommer också starta ensam, räknar med att hitta någon pratglad typ på vägen :)

har du nabbdäck till ktm:en ? http://forum.soe.se/showthread.php?48302-M%E4laren-runt-2011-p%E5-grus/page7 är ju ett alternativ då slipper du definitivt kromslädar :D:D

Ni , har gatdäck på motarden så det får nog bli Mälaren runt iaf! Får väl avvika från mängden med Motard :) kom fram och hälsa ifall ni stöter på svart orange 640sm med en kort grabb i vitt ställ ovanpå.. Någon som har en adress till starten? Vettefan vad pampashuset ligger och kollar gärna upp färdväg dit innan jag sticker hemifrån.

SM i kökörning.....:arsele

Fast några pluspoäng måste ändå ges till Iron Butt Association som kör Mälaren-Runt-Runt-Runt.
De kör turen hela 5 varv för att komma upp i 1661 km och därmed klassa det som en Iron Butt körning.

Last edited:
Fan vad najs! Detta blir mitt första år som ensam ryttare då vännerna har skaffat tjej eller barn å sånt trams ;) Så känner mig lite vilsen hur jag ska göra?! starten är ju alltid grymmast :yoparty

Vi känner faktiskt inte att trängseln och krypkörningen under de första milen lockar, så därför skippar vi den "riktiga" starten i Solna. Du är välkommen att slå följe med oss om du vill! Samling vid OK/Q8 på Markörvägen i Strängnäs kl 11.00 imorgon förmiddag.

Vi känner faktiskt inte att trängseln och krypkörningen under de första milen lockar, så därför skippar vi den "riktiga" starten i Solna. Du är välkommen att slå följe med oss om du vill! Samling vid OK/Q8 på Markörvägen i Strängnäs kl 11.00 imorgon förmiddag.

Det låter ju faktiskt lockande! Hur många är ni? :D

Är det någon som vet om MotoSpeed kommer att ha Bänk med sig i morgon till Eskilstuna.

Åker nog över t Eskilstuna och kollar läget och tjötar lite med folk vid Gröndal. Har en jobbarkompis som skulle flippa burgare åt klubben i E-tuna så jag måste väl köpa en burgare och bidra till kassan lite.

Fast det där med att åka i långsam kö vette fan om jag är så intresserad av, så det blir nog bara att åka med till Kvicksund och vika av hemåt över Strömsholm. Brukar räcka så tycker jag.

Om någon härifrån krokarna (Örebro), eller längs vägen, skulle vara intresserad av det upplägget och känner för att slå följe så är det bara att skicka ett PM.
(Tänkte hålla mig på hyfsat små vägar både på vägen dit och hem.)

Det låter ju faktiskt lockande! Hur många är ni? :D

Jag har faktiskt inte någon jättekoll på hur många vi blir som träffas där, men jag skulle gissa på att det är en tio personer eller så, plus/minus ett par stycken. Det beror lite på hur många anhängare övriga deltagare har lyckats samla ihop :tungan

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti