Mälaren runt Ragge style 070602

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Knappt jag vågar lägga ut en sån här tråd längre, men den här gången är väderprognosen riktigt bra

Lördag 070602 kl. 10:00, Donken Väsby

Jag har suttit och funderat på om man inte kan göra något vettigt av konceptet 'Mälarn runt'. Jag har aldrig kört det officiella varvet men en snabb titt i MC- kartan säger mig att 'banläggaren' har varit fullständigt fantasilös. Det är ju bara gammal europaväg.

Nej vi skall åka på vägar som svänger. Min bansträckning är inte rak det kan jag lova.

Grovplanering:
1. Klipp bort Stockholm från varvet
2. Samling och Start vid Donken Väsby.
3. Kör 263 förbi Sigtuna
4. Norrut mot Örsundsbro
5. Västeut norr om Enköping mot Tillberga
6. Runda Västerås på Västsidan
7. Kör över Mälaren vid Kvicksund
8. Följ mälarens sydsida österut till Strängnäs
9. Kör ner mot Åkers styckebruk.
10. Vidare mot Gnesta
11. Från Gnesta upp mot Södertälje
12. Sedan avslutar man det hela på Röda Cafét där man kollar in gammla välputsade Puch dakotor:)

Beslut om inställanade av tur publiceras här senast 08:30 Lördag morgon


Ragge
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Tack som fan för det Ragge, nu åker snöslungan fram igen...:hihi..Nåja, blir inget åka för mig i helgen, jag är gräsis, så långturer är iaf out of the question...:huvet
 

Klabbharpan

Skitsnack MC
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha R1
3:e gången gillt då, får man hoppas :hoppa

Har egentligen lovat bort mig på annat på lördag men ska nog kunna byta det till söndag.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Tack som fan för det Ragge, nu åker snöslungan fram igen...:hihi..Nåja, blir inget åka för mig i helgen, jag är gräsis, så långturer är iaf out of the question...:huvet

Du har både torsdag och fredag på dig att ljuga ihop en ursäkt, så att du kan mygla dig ut på den här brottarrepan. Kom igen nu!:smasha
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Du har både torsdag och fredag på dig att ljuga ihop en ursäkt, så att du kan mygla dig ut på den här brottarrepan. Kom igen nu!:smasha

Bara ett problem med den iden...jag är ensam med ohyr, öh, ungarna hela helgen, att mygla sig ut blir inget problem, däremot kommer Lena fetspöa mig på Söndag då sanningen uppdagas....:rofl

Ja...och sen blir det körförbud på härket fom Fredag också, haft för mycket att göra så jag har inte hunnit ta tag i dom futtiga småprylar som behöver åtgärdas...(ljusbild, reflex, etc)
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
3:e gången gillt då, får man hoppas :hoppa

Du behöver inte oroa dig... ;)
Ragge har hört* att det KAN bli regn rent teoretiskt alltså....å då blireingen andravers! (ur Strul)
:rofl


*han kollade kaffesumpen i plastmuggen på jobbet efter att ha valt en Macciato, extra allt, och där stod det: skummande skyar och grädde, f´låt, jag menar vatten längs vägbanorna!

Nä fy, nu var jag elak! :)
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)

Nä fy, nu var jag elak! :)

Otack är världens lön, som det heter. :) Jag är van.

Som du ser, så väntar jag med beslutet till sista möjliga tidpunkt. Jag tänker inte bli lurad av SMHI-lotteriet en gång till. :gnissla Just nu ser i alla fall lördagsprognosen kanon ut.:yoparty
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Otack är världens lön, som det heter. :) Jag är van.

Som du ser, så väntar jag med beslutet till sista möjliga tidpunkt. Jag tänker inte bli lurad av SMHI-lotteriet en gång till. :gnissla Just nu ser i alla fall lördagsprognosen kanon ut.:yoparty

Otack ÄR :fakta världens lön

:pannkyss

Men vi tycker om dig ändå!
 

Hazzeman

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2005
Ort
I sandiga viken
Hoj
En gul/svart!
Aha, en chans för mig som nyinflyttad att få lite sightseeing kanske. Hur är tempot? Roadracing eller glida runt och se på omgivningarna i det fina vädret? :)
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Aha, en chans för mig som nyinflyttad att få lite sightseeing kanske. Hur är tempot? Roadracing eller glida runt och se på omgivningarna i det fina vädret? :)

Roadracingtempo håller vi inte. Tävling hör hemma på bana.

30/50 respekterar vi. Utanför hästgårdar och häckar med postlådor hör det till god sed att hålla igen. Annars ligger vi väl 'en bit' ovanför vägverkets rekomendationer.

Jag har lovat mig själv att ta det lite lugnare på rakor i år, det har jag väl klarat av hyggligt så här långt.

Europavägar och tvåsiffriga riksvägar brukar ha hårdare övervakning. Jag brukar därför hålla mig under +30 på sådana vägar. Det är bäst att undvika dessa vägar helt, eller hur:)

Benkars första inlägg i tråden 'Att köra i grupp' betraktar jag som nödvändig förkunskap.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2888
 
Last edited:

Hazzeman

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2005
Ort
I sandiga viken
Hoj
En gul/svart!
30/50 respekterar vi. Utanför hästgårdar och häckar med postlådor hör det till god sed att hålla igen. Annars ligger vi väl 'en bit' ovanför vägverkets rekomendationer.

Europavägar och tvåsiffriga riksvägar brukar ha hårdare övervakning. Jag brukar därför hålla mig under +30 på sådana vägar. Det är bäst att undvika dessa vägar helt, eller hur:)

:tummenupp Låter bra!

Är det Donken som ligger alldels vid avfarten från E4:an som gällde?
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Går det att genskjuta er nånstans? Jag åker nämligen ner till Nyköping nu ikväll och är inte hemma förrän runt lunch...
Pm:a gärna ditt nummer Ragge så kan jag slå en signal i morgon och se var ni är nånstans!?
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top