Mälaren Runt 20/8

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ok. Startar en ny tråd, då den gamla var typ ett år gammal.

Så, Mälaren runt. Hur många härifrån ska åka? Brukar det vara kul?
Brukar folket här på SH åka ihop?

Starstriker skrev:
Ok. Startar en ny tråd, då den gamla var typ ett år gammal.

Så, Mälaren runt. Hur många härifrån ska åka? Brukar det vara kul?
Brukar folket här på SH åka ihop?

Finns det någon mera info?? Vart träffas man etc etc??

JB

Om jag och tjejen inte kör / åker med så lär vi vara på plats vid Kvicksund för att se på kortegen.

Jas-95 skrev:
Hmm kollade bilderna från tidigre rundor. Ser mest ut att vara customjärn :va
Eller kanske det beror på fotografens hojintresse?

JB

Det är säkert grymt mycket fransar ute och kör, men vaddå, alla får vara med!

Jas-95 skrev:
Hmm kollade bilderna från tidigre rundor. Ser mest ut att vara customjärn :va
Eller kanske det beror på fotografens hojintresse?

JB
Nej det stämmer, det är mest sänken. Men det finns undantag. Vi brukar åka lite senare, och ta motorvägen förbi södertälje, så man slipper köra på koppling genom södertälje.

TwinSucker skrev:
Lite korspostat bara...
"I år blir det den tjugonde gången som en mäktig karavan dånande järnhästar..." :skrämd :eek:
Liten man som som dansar lustigt tala med kluven tunga. Mig hoppas det inte vara järnhästar som beträda huvudstadstrakten i tusental... Ugh...

Funderar på att åka men inte om det bara är en massa sänken som man ska stå och koka med....

fazerfun skrev:
Funderar på att åka men inte om det bara är en massa sänken som man ska stå och koka med....

Just därför du ska åka... :fatta!
Tänk om alla sporthojsåkare tänkte så, då blir det ju bara gynekologstolarna kvar. Nu var det ett par år sedan jag åkte och då var det i alla fall en del sporthojar, offroadhojar osv. Kul arrangemang i vilket fall :)

Jag kommer troligen att åka tillsammans med några polare på "järnhästar". Hur långt vet jag inte, beror lite på tempo. Går det långsammare än 30 km/h lär kopplingen vara slut strax utanför starten...

Kör nog som förra året, hakar på vid Västberga strax efter starten, karavan till Albyavfarten, motorväg till Nykvarnsavfarten, kollar hojar vid Turinge, blåser över Strängnäs till Enköping och kollar hojar igen, sen blåser hem.

Körde hela -02, tog en hel dag i 50-60 km/h karavankörning, på stoppen är det kaos och omöjligt att tanka eller få en bulle.

En del fransförsäljning efter vägen, tydligen någon marknad vid Quartinge strax innan Mariefred om man åker gamla vägen. Bra ställe att spana på.

Bättre att gena, kolla hojar och stanna där det inte är kaos.

Bonnie skrev:
Kör nog som förra året, hakar på vid Västberga strax efter starten, karavan till Albyavfarten, motorväg till Nykvarnsavfarten, kollar hojar vid Turinge, blåser över Strängnäs till Enköping och kollar hojar igen, sen blåser hem.

Körde hela -02, tog en hel dag i 50-60 km/h karavankörning, på stoppen är det kaos och omöjligt att tanka eller få en bulle.

En del fransförsäljning efter vägen, tydligen någon marknad vid Quartinge strax innan Mariefred om man åker gamla vägen. Bra ställe att spana på.

Hua 50-60 kmh karavankörning :confused: Nä då får det nog vara för min och polarnas del!!

JB

Men jesus :gnissla , att träffas och åka tillsammans är endast för gubbar över 50 som kör HD och sånna där andra kromsaker annars så ikke :7peta .

Vi som kör normala hojar burnar runt ensamma, och ev. me nåra polare!

Ktm'arn skrev:
Men jesus :gnissla , att träffas och åka tillsammans är endast för gubbar över 50 som kör HD och sånna där andra kromsaker annars så ikke :7peta .

Vi som kör normala hojar burnar runt ensamma, och ev. me nåra polare!
prata inte om dig själv som om det gäller alla va? besök soe.se oxå.

Jas-95 skrev:
Hua 50-60 kmh karavankörning :confused: Nä då får det nog vara för min och polarnas del!!

JB

Skippa karavanen och kör mellan utkikspunkterna!

Sevärt även om det är mycket krom.

Fransgubbarna blir garanterat sura om du gasar förbi :hihi

Men undvik Södertälje! Tog en timme att åka mellan Weda och Ronna. Extrem krypkörning i grupp över bron. En decimeter mellan hojarna och många spontana stopp när gubbarna ska hälsa på varandra eller tanten vill stiga av... sväng av mot Moraberg istället och ta E20.

Trots allt värt ett besök!

Bonnie skrev:

jag hakar gärna på om det finns några som vet hur man slipper de värsta karavanlederna...för mkt krypkörning och jag har 140 i oljetemp.... :gnissla

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman