mäklare av fordonsförsäljning..

Joeni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Hoj
cbr900rr -92
oärliga fordonsmäklare??

Är det någon som har sålt sitt fordon (mc,bil etc :tungan ) via en mäklare.
Alltså en sån som ringer och säger att de har en köpare till din bil, och att de vill ha ditt fordon på "försäljningsuppdrag". Antingen skriver man ett kontrakt på att de ska ha sålt bilen inom 30 dagar och om dom inte klarar av det får du bilen tillbaka samt tex 30% av det angivna priset. eller också får du en del av priset i handen direkt, säg 20kkr, och resten när köpet är avklarat.

frågan är alltså:
är det någon här som sålt sitt fordon, eller känner någon som sålt sitt fordon, på detta sätt?

(och fått pengarna :D )

Last edited:
Brorsan fick mail av en såkallad fordonsförmedlare i england...Haha..Sånt ska man inte gå på.

Nej det där låter allt som bluff och båg, isåfall går jag hellre till närmsta bilhandlare och byter in...

En sån kille ringde mig när jag hade annons ute på mustangen.

- Du jag har en köpare på din bil, men han måste sälja sin först. Så jag kommer över med 20k och tar nycklarna, vi skriver föresten inget köpebrev nu utan det gör vi senare.

Priset han sa att han skulle köpa den för var över mitt pris jag hade den ute för, låt er inte luras.

Fick ett sådan telefonsamtal förra året när jag skulle sälja en S8. Jag sa att om han är så säker på att bli av med den kan han väl ta ett lån i en månad. Men det gick tydligen inte. Inga pengar ingen affär sa jag direkt då..

Samma sak hände mig när jag skulle sälja en A8 nu i år. Någon som skulle ta in den på köpuppdrag.

Men min inställning är alltid: Inga pengar i handen = ingen affär

ok.
jag har fått tre liknande på samma bil.
den senaste verkar ju iaf lite seriösare. han har helsidesannons på text-tv (tv4 s536) . man blev ju klart lite sugen, då det är en svårsåld bil..
men som sagt poengarna i handen är väl vad som gäller.
lustigt att det är en massa som försöker sig på detta, då jag inte hört talas om ett enda fall där det gått bra.

Joeni skrev:
ok.
jag har fått tre liknande på samma bil.
den senaste verkar ju iaf lite seriösare. han har helsidesannons på text-tv (tv4 s536) . man blev ju klart lite sugen, då det är en svårsåld bil..
men som sagt poengarna i handen är väl vad som gäller.
lustigt att det är en massa som försöker sig på detta, då jag inte hört talas om ett enda fall där det gått bra.

Det där har till och med varit på Efterlyst, gör ingenting med de som ringer. Det finns en seriös firma, kanske fler, som heter http://www.bilformedlingen.com/ - kolla med dem om du vill ha den förmedlad. De fotar bilen, slänger ut den på hemsidan, om det finns spekulant så får du åka och lämna bilen hos dem för provkörning mm. Jag hade min bil ute hos dem, funkade visserligen inte, men det var seriöst - eller så seriöst det blir när bilar/hästar är inblandade... :D

EDIT: Det finns gott om folk som lämnat ifrån sig bilar, om man försöker kräva pengar så kommer det skinnjackskillar och hotar en.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman