Lyxfällan!

Jag har inte tagit upp lånedelen än mer än att jag förklarade för dottern som saknar 300kr för att ha råd med en sak för 700, att hon kan få låna dessa av mig men att hon då förbinder sig att arbeta dubbelt så mycket för samma summa pengar. Det tyckte hon lät orättvist så då började jag förklara det här med räntor och skuld och ungefär där någonstans gick hon iväg för att hoppa studsmatta.
Nästa gång får du påpeka att det ändå är en generös ränta jämfört med vad det är på ett sms-lån. Och att hon ska vara glad att inte två tredjedelar av det hon jobbar ihop försvinner i skatt och egenavgifter.

Nästa gång får du påpeka att det ändå är en generös ränta jämfört med vad det är på ett sms-lån. Och att hon ska vara glad att inte två tredjedelar av det hon jobbar ihop försvinner i skatt och egenavgifter.

Hon kan vara glad för det ända tills hon drabbas av någon olustig sjukdom och behöver uppsöka sjukhus. Såg undercover boss (USA) för ett tag sedan, en anställd hade haft livmodercancer och hade en skuld på $ 20 000 för sjukhusvistelsen.

.......De har levt i lyx och slösat bort en mille och lämnar notan till svenska folket. Sen står det feta äcklet och ler åt det också. Skämmas borde hon!

Fy fan...

Ja man blir fanimig uppgiven. Är det till såna här som samhällets resurser ska gå till? Och så får fanskapet vara med i TV också. Nä, fy helvete för allt jävla daltande....

Tycker programmet är rätt så tröstande. Ibland får man skuldkänslor för att man har ett billån och dyr bilförsäkring och en dyr mc försäkring. Så kollar man på ett avsnitt och känner sig bättre till mods direkt :D

Hon kan vara glad för det ända tills hon drabbas av någon olustig sjukdom och behöver uppsöka sjukhus. Såg undercover boss (USA) för ett tag sedan, en anställd hade haft livmodercancer och hade en skuld på $ 20 000 för sjukhusvistelsen.

Det är såklart en annan värld, och något som drabbar de med lägre inkomster till en högre grad. Ffa när det kommer till välfärdssjukdomar.

Det sagt så är 160k snabbt insparat för någon med en inkomst runt 50k. Med en marginalskatt på 30% istf 58% så har man satt av 168k på 12 månader...

Jag tror inte den tjejen hade en inkomst motsvarande 50k... Jag har det inte, och ytterst få i min bekantskapskrets. En annan kille där hade vurpat med MC. Han hade en skuld på $18000 och betalade av $100 i månaden, mer hade han inte råd med. Övrig inkomst gick åt till normal vardag. Tvivlar på att han sparade något, men det framgick aldrig.

Det är väl just till sådana händelser man har försäkringen?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT