Lystring: Skåning - DU DÄR!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Jag behöver hjälp ...

Ska ner til Tyskland tänkte jag och planerad resa tänkte jag skulle bli att efter att jag besiktigat bilen var att köra tills jag svimmar och sen stanna (går det?)... sova lite. Fortsätta... framme, köpa.. o sen sticka igen.

Hursomhelst, tyska är nått jag inte förstår allt för väl. Skulle vara kul om nån nere i skåne (eller påväg ner) vill haka med. Ni måste då förstås ha kunnighet inom tyska (även prata tyska).

Som tack får du kanske sitta på hojen :rolleyes:

PMa eller svara här så skickar jag telefonnummer.

En annan grej, vet nån här hur det går till att passera över vattnena till danmark o tyskland. Måste jag förbetala / ringa nån innan jag kommer dit? Vilka tider gäller det att passa? Går det båtar dygnet runt? Går det att köra över bron o se glad ut även kl03.39 på natten?

tacksam för svar!

Om ni undrar så ska jag ner till tyskland o hämta upp en 04 R1.

vad är mest värt det?

jag tror det blir bron... iofs + bensin o sånt. äh.. går jämnt ut...

Eftersom jag kör snabbt så går landvägen snabbare.

Skulle iofs inte vara fel med 6 timmars sömn på en båt ... hmm

Glöm inte att du i Danmark måste antingen ta StoraBelt bron eller Rödby-Puttgarten båtarna....
Jag hade tagit TT-Line o sovit..

Är det bara att åka och sen stå och stampa i Trelleborg och ta nästa färja?

ja ja, alles gut?

matsa skrev:
Skulle inte du köpa stunt-hoj?
den där kawan hade ramfel... blir en 04 R1 istället. Kanske går stunta med den istället :D närå.. blire stunthoj senare. Har ändå för ont i fotne för att stunta...

De går ju rätt ofta...
Ps. Fan vad tomt det ser ut på frontkåpan på min avatar.... skulle inte där sitta ett klistermärke? :tungan
Ta nu båten o sluta jiddra

McRae, möt upp mig i Trelleborg....så får du ett klistermärke eller ett halvt... öh..

Nu åker jag!

Som sagts tidigare: ta färjan..

Stora bält är en dyr bro att passera. Öresudnsbron också även om den är billigare (280 SEK enkel resa). Har ej uppdaterat pris på storabält.

Färjan går att handla, sova och få lite sjöluft.

Fan va gott - vill juh också ha en banhoj så jag kan prova på att flytta gränserna tills man går omkull :tungan

Du kan lösa ett endagspass i Tyskland, i Danmark har jag aldrig haft passet med mig..

.....om du inte är svensk, där vi inte har ett giltigt legitimation i övriga EU, utan du måste formellt sett ha ett pass med dig. Skälet är att vi för några år sedan ansåg det vara rasistiskt (!?) att skriva "ursprungsland" på våra ID'n, så man slutade med det. Om du tittar på ditt nuvarande körkort så är punkt 3 "Födelsedatum / -land" inte fullständigt, dvs land saknas.

Dock så ändras reglerna igen efter 1/1 2005 och då kommer ID'n utfärdas med Land inskrivet, dock enbart det land du bor i, inte det du är född i.

@ Freppa
Eftersom det står 1980-08-01 SWE på mitt körkort så gäller det som pass/legtimation/whatever då med alltså? underförstått inom EU

(Det var faren som fick lösa ett såntdär endagars senast vi var iväg, jag hade mitt med mig)

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back