Lyssnar du på musik medans du kör?

Lyssnar ni på musik när ni är ute och kör?

• Antal röstningar
    0

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Sitter i valet och kvalet om man skall köpa sej en mp3spelare att ha när man kör. Har provat med syrrans md och det är ju helt klart underbart att lyssna på musik när man är ute. Kände mej inte direkt ouppmärksammare heller, hör ändå typ bara sus över 80km/h.

Kör ni med musik?
Isf vad har ni för lurar?

//Tobbe

PS. Motivera gärna era röster! .DS

Last edited:
blom skrev:
är det verkligen så smart :va

Man hör ju inte direkt mycket mer än sus, inte i min hjälm iaf.
Körde med hörselproppar när jag åkte till dalarna, helt underbart. :rofl
Varför tycker du inte det är så smart? motivera! :)

Ett alldeles utmärkt sätt att skaffa sig hörselskador på.. Det redan höga bruset gör att du måste höja volymen för att höra musiken..

I bilen tycker jag att jag blir en sämre förare om jag har så hög volym att jag inte hör motorn alls. Skulle nog funka att lyssna på musik på hojen, men man får akta sig så att man inte höjer för mycket. Nog lätt hänt att man höjer lite extra när man har "vant" sig lixom.

Susar ju ganska bra så man får höja rätt bra isf...
De lurar jag har använt trycker nåt djävulsk och man får skitont efter ett tag.
Vilka lurar rekommenderar ni..?

Mitt problem är att det gör så inih*l*ete ont att få på sig hjälmen med lurarna på. Lurarna är trots allt små freestylelurar.
Det jag väl märkte när jag sedan körde var att det inte går att sänka/höja volymen eller ändra låt under färd. Det var lite irriterande.

Antagligen är det en bara en vana att köra med musik i öronen, men jag vill nog hellre använda öronproppar.

Däremot skulle det vara nice med handsfree till mobilen i hjälmen. Funkar det med vanlig handsfree? Måste mic'en fästas upp på något sätt för att mindska vindbruset?

Lorge skrev:
Dom har jag blivit rekommenderad, skall tydligen vara goa att ha på sej och bra ljud.

Kanske lite svårt att höra när man ligger i 200+.
Men i 130-140 skall nog funka, tror jag.

//Tobbe

jo precis, vanliga hör man knapp i. Men dom är ju billiga så jag tar nog och beställer sånna.

Varför ha musik i öronen när man kan sjunga. I 200+ e det ändå ingen som hör dig :tummenupp

Röstade Nej, aldrig i livet. Jag skulle köra för aggresivt. Sen att man inte hör motorn är ju inte ett plus direkt.

självklart lyssnar jag på musik. inte nu längre dock eftersom min lilla marksyning spöade skiten ur farsans cd freestyle. men ska skaffa en mp3 eller minidisc så jag kan dunka musik igen. musiken jag lyssnar på när jag åker är oftast graveworm eller childre of bodom , Man känner sig manligare då :D :D :D :D :3freak

Nej, skulle inte våga det.
Samt att jag sjunger ju hela tiden själv, (skönt med mörkt visir), iom att jag inte slutar bara för att jag står vid rödljus. :rolleyes:

Vill jag lyssna på musik stannar jag hemma.

Vill jag lyssna på trippel sång kör jag hoj.

Jag har inte med freestyle på bio heller

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...