Lyssnar du på/föreställer du dig musik när du åker?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date
Skriker, svär och skakar mest på huvudet... åt min egna körning! Även ibland åt andra som är ivägen...

Skulle åka o kolla på en bil, inbillade mig att det skulle bli mer harmoniskt o lyssna på utvalda låtar av Ministry o Motörhead.
Lyssna på musik o köra hoj, jävla påfund, fick böter på hemvägen, rätt åt mig.

Jag har koss, funkar dem? Känns lite för stora...

Jag körde koss the plug nåt år. Funkar fint även med slipon och hastigheter rätt mkt över vad skyltarna säger!

Det går att få pluggar gjutna efter öronen.. Nåt jag ska investera i.. en vacker dag

Finns inget mer irriterande än när pluggen ramlar ur och man må stanna

Det händer att jag nynnar lite på Dragonforce - "Through the fire and flames" eller gitarrsolot från Pink Floyd - "Comfortably numb" när jag kör, men som tidigare nämnts behöver man inte så mycket tillskott när man kör Ducati.

Brukar allt som oftast köra med musik. Speciellt på längre tripper, skulle inte orka korsa sverige utan(Götet - Norrköping). Annars tycker jag bara det förhöjer känslan med lite toner i öronen en solig dag på små slingriga vägar. Nackdelen är väl förstås att man kan verka lite skum när man sjunger med vid rödljusen som några nämnt.

En polare och jag brukar köra med intercom ibland, och då åker man mest och skrattar för sig själv åt alla dumheter han säger när han inte har något bättre för sig än att prata.

Har har en liten dosa ( Scala Rider MultiSet Q2 )på hjälmen som både har radio,mp3 och intercom med motorcykeln brevid så ibland lyssnar jag på Highway to hell eller Born to be wild eller så sjunger jag det med den jag är ute och åker med :D

eller alternativt sätter jag på Radio'n och lyssnar på skumma FM kanaler...

Lyssnar på en massa..

Men har ett självklart val när man vill dra på:yoparty
[YOUTUBE-ID]E_OxX32ny4c[/YOUTUBE-ID]

Då måste ju jag säga att detta är riktigt skön musik att ha i öronen istället för allt vindbrus som har en förmåga att komma över vissa hastigheter...

[YOUTUBE-ID]IrJAwCBbnuc[/YOUTUBE-ID]
Eller denna...
[YOUTUBE-ID]eNlRqyUV4ss[/YOUTUBE-ID]

Nej förresten, ALLA deras låtar :)

Last edited:
Då måste ju jag säga att detta är riktigt skön musik att ha i öronen istället för allt vindbrus som har en förmåga att komma över vissa hastigheter...

Nej förresten, ALLA deras låtar :)

Ghost Division är jävligt skön!:yoparty

Jag kör också Koss öron plugs och funkar kanon.
Musik blir de på längre vägar, om jag är ute och busåker så blir det motorljud för hela slanten.
Annars brukar jag ofta skrika inne i hjälmen, å sen skrattar jag åt mig själv.:3freak:crash
Men föreställer mig nån musik? njää.

tja, det blir väl oftast Maiden eller HammerFall.
Stänger av musiken då man snurrar i stan, men direkt det är nån typ av roligare landsväg så poppar man på.
På motorväg är det ingen ide då det dånar som s*n i hjälmen över 160+ :P

För mig har det oftast blivit U2 eller Nickelback men en del annat rock också... nån gång har nåt rap-album hamnat där och ibland lite dance/techno.
När jag kör utan musik så har jag kommit på mig själv att jag nynnar hela tiden... och varje gång kommer jag att tänka på Sly i Driven.

Har faktiskt en separat playlist på mobilen..döpt till "MC"
Ca 40 låtar i rätt genre....breaking benjamin, Dope, disturbed, soilwork etc.

Här e de inte nån hård musik inte! Mest trallvänligt så man kan digga med lite.
Hoffmaestro är ju det självklara valet, sen kommer nog..ja.. allt utom basshunter!

Oh ja, nynnar på allt möjligt i hjälmen när jag kör, har inte testat att lyssna på musik än dock, glömmer bara headsetet varenda gång... men jag ska. Hörlur på bara ena örat borde funka förträffligt.

Brukar nynna på t ex Raining blood (slayer), som repeat i skallen. Av nån anledning Vem kan segla förutan vind (nattningsvisa för barnen, går aldrig ur skallen :-D), en del Bob Seger-låtar.

Såklart det här!

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/hyq0ZWKmBww&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/hyq0ZWKmBww&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra