Lyssna på polisradio online ?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Testade polisradio.net men de funka inte.... :(

finns det några fler sidor på nätet med sånt? skjutsa in en kompis till stan ikväll, va snutar ÖVERALLT. Jag vart stoppad 3 gånger, varav en gång på sveav. som kommer resultera i rättegång :3freak undrar vad dom håller på med ? varför är det razzior överallt ?

letar dom efter nåt speciellt ?

:3freak

så jag tänkte de vore kul å höra deras snack på komradion...

IronMike skrev:
2086528 Testade polisradio.net men de funka inte.... :(

finns det några fler sidor på nätet med sånt? skjutsa in en kompis till stan ikväll, va snutar ÖVERALLT. Jag vart stoppad 3 gånger, varav en gång på sveav. som kommer resultera i rättegång :3freak undrar vad dom håller på med ? varför är det razzior överallt ?

letar dom efter nåt speciellt ?

:3freak

så jag tänkte de vore kul å höra deras snack på komradion...

Dom har väl som vanligt inget bättre för sig

http://www.surre.se

Gå in under "Tjänster", så hittar du baconradion...

Kvällens aktiviteter kan vara att snutarna intensivbevakar trafiken under påsken, blev själv kollad idag. Tydligen en klassisk rattfyllehelg annars.

War-psycho skrev:
2086546 http://www.surre.se

Gå in under "Tjänster", så hittar du baconradion...

Kvällens aktiviteter kan vara att snutarna intensivbevakar trafiken under påsken, blev själv kollad idag. Tydligen en klassisk rattfyllehelg annars.
Okej.. jag trodde något allvarligt hänt, värdetransport rån i city eller så. Satans mycke snutar! Å precis när jag fick åka vidare på sveav efter att jag vart stoppad (fick pole-position vid rödlyset sveav/odengatan, så brände jag gummi å ritade lakrits upp till en 160 med mercan..) :3freak - så vart 3 andra bilar stoppade vid samma kvarter, av civila bilar, en saab snut, en pajero jeep civil polis å en cheva transport civilbil :död .. hälften av alla bilar i city verkade vara civila snutar eller målade bilar. Piketer etc också, början av centralbron var avspärrad, ALLA stoppades. Det var razzia vid henriksdal, in och ut mot stan, poliser på varje av/påfart ut med 222an

:4skrika

Jo, vill man bli stoppad av snutar, så är chansen "störst" vid storhelger som Påsk, Midsommar & Lucia...
Sen kanske det var nåt annat också inne i stan, det vet jag inte.

Se det så här, du hade tur...
Du blev ju inte skjuten av snutarna iallafall. :D

War-psycho skrev:
2086575 Jo, vill man bli stoppad av snutar, så är chansen "störst" vid storhelger som Påsk, Midsommar & Lucia... :)
Sen kanske det var nåt annat också inne i stan, det vet jag inte.

Se det så här, du hade tur...
Du blev ju inte skjuten av snutarna iallafall. :D
Jo jag hade lite flax..

Blev anklagad för "underlåtenhet vid färd", är 600 kr om man skriver på..jag valde att inte skriva på, för att det var kall asfallt, och jag "råkade" få hjulspinn.

Det är en mildare form av vårdslöshet sa konstapeln - bara för att det inte var fotgängare eller andra trafikanter i närheten..

"busa får du göra utanför stan.. kör lugnt ikväll, fint att du inte hade alkohol i blodet, det är många som haft det ikväll" - avslutade han med...

IronMike skrev:
2086584 Jo jag hade lite flax..

Blev anklagad för "underlåtenhet vid färd", är 600 kr om man skriver på..jag valde att inte skriva på, för att det var kall asfallt, och jag "råkade" få hjulspinn.

Det är en mildare form av vårdslöshet sa konstapeln - bara för att det inte var fotgängare eller andra trafikanter i närheten..

"busa får du göra utanför stan.. kör lugnt ikväll, fint att du inte hade alkohol i blodet, det är många som haft det ikväll" - avslutade han med...
Du gjorde rätt... aldrig skriva på, eller erkänna.

Du får inte lindrigare straff för att du gör deras arbete lättare.
Tvärtom, chansen finns ju att dom lägger ner ärendet på sådana petitesser, men skriver du på är du ju torsk "by default".

Låt åklagare å snutar jobba för pengarna istället, det är det vi betalar dom för. :tummenupp
Om dom väljer att prioritera sån där skit, så ska dom inte gnälla på resursbrist när det gäller värre brott heller.

War-psycho skrev:
2086611 Du gjorde rätt... aldrig skriva på, eller erkänna.

Du får inte lindrigare straff för att du gör deras arbete lättare.
Tvärtom, chansen finns ju att dom lägger ner ärendet på sådana petitesser, men skriver du på är du ju torsk "by default".

Låt åklagare å snutar jobba för pengarna istället, det är det vi betalar dom för. :tummenupp
Dom var ju dumma som inte avvakta tills dom kunde försökt ta mig för fortkörning, fast då hade dom hamnat för långt bakom :hihi klantigt av mig att se att det var en målad bil som stod närmast bakom mig vid rödlyset, men jag hade ögonkontakt med en kollega som jobba i dörren på hardrock cafe... Han fick sig ett gott skratt iaf :3freak

Jag fick en lapp med anklagelsen:

"unerlåtenhet att vid färd med motorfordon anpassa färdväg, hastighet och färdsätt så att andra inte onödvändigtvis störs"

EDIT... see you in court! eller så blir vi kollegor när jag e klar på polishögskolan :rofl - dom kan behöva lite expertis/dubbelmoral *asg*

Måste varit en nyutexaminerad cop :rofl ... han gilla inte min sporthoj.com tröjja heller, som jag råka ha på mig

"hell was full, so I came back"

Last edited by a moderator:
IronMike skrev:
2086615 ... men jag hade ögonkontakt med en kollega som jobba i dörren på hardrock cafe...

... eller så blir vi kollegor när jag e klar på polishögskolan...
Jasså, du är åxå ett sånt där dumhuvud. :dummer

Jahapp, antalet lobotomeringar ökar tydligen fortfarande. :rolleyes:

IronMike skrev:
2086584 Jo jag hade lite flax..

när jag burnade i en bilkö vid ett trafikljus så hette det " framkallande av ondödigt buller med motordrivet fordon" har jag för mig :) snuten var rätt så arg och trodde inte på mig när jag sa att gasen råkade hänga sig :rofl 600kr kosta det .. men nöjen kostar ju ;)

Klockan stannade på min dator när jag läste den här tråden :3freak

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...