Mathias84
Ny medlem
Brukar du lyssna på musik medan du kör MC?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag brukar höra röster när jag kör hoj, men dom spelar sällan musik i bakgrunden 
Icke.
Det stör mig och tar fokus från trafiksituation och körning.
Det händer, rätt ofta. Men...Så du har inte radion på i bilen heller?

Det händer, rätt ofta. Men...
a) radio i bilen skärmar inte av från omvärlden tillnärmelsevis lika effektivt som musik i lurar i en hjälm,
b) min bilkörning är inte tillnärmelsevis lika aktiv och uppmärksamhetskrävande som min hojkörning,
c) min bilkörning sker på betydligt rakare och säkrare vägar än min hojkörning och
d) klantar jag mig i bilen blir konsekvenserna för mig mindre allvarliga än på hoj, vilket är en egoistisk synpunkt men icke desto mindre sann.
heeheheheh där fick du allt till de håller me digMen för h-lvete! Musik lysnar man på i bilen för att man ska ha något som roar en medan man förflyttar sig eftersom det är urbota trist att åka bil.
Lyssnar man på musik när man kör hoj så kan man inte vara nämnvärt road av att "köra". Då antar jag att man bara ser hojen som ett förflyttningshjälpmedel?
Ni som åker med musik för att det ökar coolhetskänslan & adrenalinet när ni bränner på favoritvägen, jag förstår er men ändå inte.
Är inte tanken med att köra hoj, och framför allt sporthoj, att lyssna på alla intrycken? Att höra den varvande motorn, motorbromsen, fartvinden med mera...
Sen att det är riskfyllt nog att köra hoj gör ju inte saken bättre om man avskärmar sig med musik. Hur lätt är det att uppfatta om någon ligger bakom & tutar på dig, eller om en annan motorcykel är på väg att köra om?
Nja, är man en riktig hojåkare så använder man sina fem sinnen:
Syn, hörsel, känsel, lukt & smak.
Skippa musiken och kör hoj aktivt i stället för att åka hoj passivt.

Brukar? Är det 60% eller 78% av milen eller tiden?Jag brukar höra röster när jag kör hoj, men dom spelar sällan musik i bakgrunden
![]()

Men för h-lvete! Musik lysnar man på i bilen för att man ska ha något som roar en medan man förflyttar sig eftersom det är urbota trist att åka bil.
Lyssnar man på musik när man kör hoj så kan man inte vara nämnvärt road av att "köra". Då antar jag att man bara ser hojen som ett förflyttningshjälpmedel?
Ni som åker med musik för att det ökar coolhetskänslan & adrenalinet när ni bränner på favoritvägen, jag förstår er men ändå inte.
Är inte tanken med att köra hoj, och framför allt sporthoj, att lyssna på alla intrycken? Att höra den varvande motorn, motorbromsen, fartvinden med mera...
Sen att det är riskfyllt nog att köra hoj gör ju inte saken bättre om man avskärmar sig med musik. Hur lätt är det att uppfatta om någon ligger bakom & tutar på dig, eller om en annan motorcykel är på väg att köra om?
Nja, är man en riktig hojåkare så använder man sina fem sinnen:
Syn, hörsel, känsel, lukt & smak.
Skippa musiken och kör hoj aktivt i stället för att åka hoj passivt.
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller