Lyssna på denna fågel

Häftigt om det vore sant, låter lite för bra för att vara det dock och ni vet ju vad de säger...

haha, undra om han vet vad sången förmedlar till dom andra arterna :D

skulle va kul se när han lärt sig några lockrop för rovdjur :D

Här i sverige har vi ju den helt vanliga staren som är duktig på att lära sig ljud.

Min farfar hade en gårdsstare som lärde sig att vissla på hunden precis som farfar gjorde.

Sen finns ju deluxvarianten beostare, dom kan lära sig tamejfan vad som helst.
Som barn hade jag en granne som hade en sån, tyvärr flyttade hon utomlands och sålde tillbaka staren till en djuraffär här i Umeå som länge hade den som dragplåster i fågelrummet.

Alla besökare var inte snälla med honom och i brist på stimuli glömde han mycket av vad han hade kunnat, jag brukade gå förbi och hälsa på honom ibland, och tjötade man tillräckligt länge med honom så började vissa saker komma tilbaka..

Fåglar är grymt sköna djur, tänk att ha en lyrebird som husdjur!
Sen lära den lite roliga citat som family guy osv. :Bugar

Nu vill jag ha en fågel igen :)

Last edited:
Publiceras ju av BBCNews.. svårt att tro att de lägger upp något oäkta.. om en fågel..

Haha, ironin gick inte riktigt fram :D
"Om det låter för bra för att vara sant så är det antagligen inte det"... Jag menade att det lät för likt och försökte vara lite rolig, struntsamma...

På min första thai-semester så blev vi "överfallna" av en tokig jävla fågel som gjorde allt för att vi skulle mata honom. Först tiggde han med vingarna formade som en skål, sen låtsades han vara skadad genom att hoppa på ett ben och släpa ena vingen i backen och sen sjöng han för oss. När han insåg att jag inte gillade fåglar så blev han arg och såg ut att hota oss så han fick några strips för att vi skulle slippa utdelade lavetter.
Fåglar är lömska djur, jag försöker få min katt att äta fåglar istället för möss men han är för lat för att klättra.

[YOUTUBE-ID]2WNrx2jq184[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]0ewZcj1pvrA[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!