Lyser inte/svagt på annat än tomgång!

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Fick igång hojen idag!
Den går kanon, för litet munstycke bara..
Jag har dock inte varvat mer än 7krpm..

Men det är ett problem. När den varvar mer än tomgång så lyser inte lamporna, eller ja, dom lyser men knappt. Framlampan glöder bara och det går inte att blinka ens.
På tomgång blinkar det normalt i takt med varvtalet.

Vad beror detta på?
Kan det vara kortis någonstans? Kan tänka mig att det kan vara det i baklampskontakten, för den har jag pillat lite på
:rolleyes:

På måndag blir det riktig testkörning, med 150 munstycke.


:banana
 
En sak till, ingenting fungerar när bara tändningen är på.

Padde: Jag kollade flera ggr så att stiftet var OK. Jag körde med choke i och luftskruv inne på låga varv.
 
Titta på min tråd. Sen kan du titta på batteriet/jorden. Man vet aldrig... :)
 
Svanen skrev:
En sak till, ingenting fungerar när bara tändningen är på.

Padde: Jag kollade flera ggr så att stiftet var OK. Jag körde med choke i och luftskruv inne på låga varv.

Jadå mest bara skojade lite för jag kan förutse vad andra kommer skriva haha.


:) :) :) :)
 
Svanen skrev:
En sak till, ingenting fungerar när bara tändningen är på.

Padde: Jag kollade flera ggr så att stiftet var OK. Jag körde med choke i och luftskruv inne på låga varv.

Täpper inte luftskriven till en bränsle kanal?
Då ska du nog ha skruven utskruvad till max o du vill ha mer brännsle isf.

//Matte
 
Svanen skrev:
Vad beror detta på?
Kan tänka mig att det kan vara det i baklampskontakten, för den har jag pillat lite på
:rolleyes:

Bromsa med bakbromsen och kolla om alla lampor börjar lysa som dom ska tomten

Matte_Aprilia skrev:
Täpper inte luftskriven till en bränsle kanal?
Då ska du nog ha skruven utskruvad till max o du vill ha mer brännsle isf.

//Matte

Så är det då på min hoj iallafal
Längre in=mindre bränsle
 
flexbert skrev:
Bromsa med bakbromsen och kolla om alla lampor börjar lysa som dom ska tomten



Så är det då på min hoj iallafal
Längre in=mindre bränsle

kolla säkringar, titta hur jord punkten till chssit ser ut, tror den sitter i motor blocket på vänster sida, långt uppe till vänster sett från sidan på en av bultarna
 
Ska kolla alla jordar!

Det enda jag kan minnas att jag fipplat med är baklampan. Blinkers också men dom spelar ju ingen roll hur man kopplar.


Jag ska testa koppla ur baklampan.

Sen minns jag att sist den skar gick jag med den i typ 5km med lyset på, för att se något. Detta drog ur batteriet helt och hållet, men idag körde jag ca. 5km men batteriet verkade inte laddat.

Hur länge ska man ladda batteriet?
Jag laddade i typ en timme förut men har inte testat det, ska testa imorgon!
 
Svanen skrev:
Hur länge ska man ladda batteriet?
Jag laddade i typ en timme förut men har inte testat det, ska testa imorgon!


Jag brukar ladda batteriet över natten och stänga av laddaren och låte batteriet stå ett tag sen sätta igång den igen :)

Edit: en timme är nog för lite!
 
Alltså Svanen, är inte din hoj en 04a eller något sådant?

Du har ju mekat 7ggr mer än vad jag gjorde med min 18 år gamla skorv125a :)
 
Ljunghusen skrev:
Alltså Svanen, är inte din hoj en 04a eller något sådant?

Du har ju mekat 7ggr mer än vad jag gjorde med min 18 år gamla skorv125a :)


Men jag har ju haft världens oflyt, körde utan olja, skit i oljedunken mm..
Men nu går den iaf.. Ska kolla batteriet och alla jordar i eftermiddag!

Någon som vet vad den röda sladden som man fäster runt en topplocksbult är?
Kanske ska testa flytta den och se om det funkar bättre.

Men batteriet borde ju ha laddat upp sig på 5km?
 
Svanen skrev:
Men jag har ju haft världens oflyt, körde utan olja, skit i oljedunken mm..
Men nu går den iaf.. Ska kolla batteriet och alla jordar i eftermiddag!

Någon som vet vad den röda sladden som man fäster runt en topplocksbult är?
Kanske ska testa flytta den och se om det funkar bättre.

Men batteriet borde ju ha laddat upp sig på 5km?


finns det inte något som kallas garanti :hihi jag har liksom 5år på min dt så då bordu ju du med ha något
 
whitesnake skrev:
finns det inte något som kallas garanti :hihi jag har liksom 5år på min dt så då bordu ju du med ha något


Jaja men vem fan orkar ta hojen till GBG när det kostar 25kr plus någon timmes jobb?

Det dära med cylindrarna gick inte på garanti.
 
Felet är fixat.

Jag laddade batteriet och sen funkade allt igen :)
Baklampan hade ju iof gått med den är bytt nu.
Jag har riktiga lågkvalitet lampor i baklampan så dom går sönder ibland :tungan
 
Svanen skrev:
Felet är fixat.

Jag laddade batteriet och sen funkade allt igen :)
Baklampan hade ju iof gått med den är bytt nu.
Jag har riktiga lågkvalitet lampor i baklampan så dom går sönder ibland :tungan

Inte så att laddregulatorn har gått åt skogen så att den laddar mer än vad den borde?
Sen för att generatorn ska ladda så måste du ha kräma i batteriet annars tar de inte laddnig.

//Matte
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top