Lyse fram o bak till racekåpor?

Hittat nåt bakljus? Ska det vara "inbyggt" eller "på"?

Kanske nåt sånt här?

10033497.jpg

Eller.

bromsljus.jpg

Det där med att forma bakdelen med ett nät var tuft. Tipsade dom som bygger karossen på vår bil om det nu:) När jag gjorde hålen i kåpan så gjorde jag dom mindre än du nu gjort så jag spacklade rören fast på insidan och bara behövde justera kanten med dremmeln utifrån om du förstår.

Roligt att jag kunde ge tillbaka lite till dig gällande det där med nätet :) Jag fick i min tur både nätet och tipset av Linda o Tobbe på www.flickan.com. De är asgrymma på att fixa. Du skall få ytterligare ett tips gällande nätet. Det jag fick hade rätt stora maskor ( de hade inget annat hemma just då så jag tog det ändå ) så om ni har möjlighet.. använd ett mer finmaskigare nät då får ni ett ännu bättre grundresultat och behöver inte spackla så mycket. Gällande rören så är bilden lite missvisande. Mina rör går mot kåpkant om jag vinklar upp dem rätt så jag skall nu spacka fast dem enl. ditt tips och sedan kapa utsidan jäms med kåpkant.

Hittat nåt bakljus? Ska det vara "inbyggt" eller "på"?

Kanske nåt sånt här?

10033497.jpg

Eller.

bromsljus.jpg

Biltema har ett LED bakljus som är E-märkt ganska litet också, dock ej lika litet som det du visar på bilden. kostar 89:- hos dem. Kommer jag satsa på när jag bygger om, de har även små LED-blinkers smala helt i metall som är billiga!

EDIT: art nr bakljus 82-357
art nr blinkers 82-339

Jag har köpt Biltemas bakljus enl. Kolles tips och jag skall prova hur det ser ut monterat på plats i kåpan. Blir det inte bra köper jag nog de där böjbara lysena som jag lade ut i början på tråden och testar med dem istället.

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...