Lysande bromsljus hela tiden!

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
2012 Vespa 300 GTS Super
Tjena, var ute och körde idag och upptäckte att mitt bromsljus konstant ligger i. Har provat att rycka i lite sladdar från utsidan för att kolla om det rör sig om glappkontakt, men ej fått resultat. Var ska jag börja leta? Är helt rookie på att meka...

Hojen är en zx6r -98 som för övrigt går som en inoljad katt! :yoparty

Kurt-Olsson skrev:
Tjena, var ute och körde idag och upptäckte att mitt bromsljus konstant ligger i. Har provat att rycka i lite sladdar från utsidan för att kolla om det rör sig om glappkontakt, men ej fått resultat. Var ska jag börja leta? Är helt rookie på att meka...

kolla på bromsljuskontakten som borde sitte vid din fotbroms.....där sitter en fjäder fån fotbromsen upp till en liten kontakt(sitter så på min r1:a iaf borde va samma)dessa kan glappa eller gå sönder eller pajja av fukt...sedan har du en bromsljuskontakt vid bromshandtaget oxo...sitter 2 små fina kablar däruppe nånstans vid handtaget.....leta meka o fixa...

Jävlar!!!

Nu blir jag fan grymt inponerad, kom ju på att jag hade samma fel förut just i den kontakten vid fotbromsen... tror att farsan ryckte lite i fjädern och fick det att funka... Det var just regn idag när jag körde...

Men då är det där jag ska börja rota... kanske inte behöver skruva bort sadel och grejer ens då...

mycket tacksam för svar.

Hade samma problem på min hoj, sitter en liten mutter ovanför fjädern vid fotbromsen. Justera denna tills du får rätt "glapp".. Kanske inte samma på din hoj, men värt att kolla..

Hahah

Ska prova med alla era förslag... skönt att det inte verkar bli en dyr historia iaf! =) Fixa till lite sladdar måste fan även en rookie som jag kunna fixa...

Det hela slutar väl med att hojen tutar när man fotbromsar och slår på heljus när man trycker ner kopplingen och dödaren går igång när man använder frambromsen... :tomten

Kurt-Olsson skrev:

Den "riktiga" Kurt Olsson (bor väl ej i Växjö?) hade bara plockat bort lampan så hade det varit fixat!

hehe... jodå... det är Lasse brandeby som är ute på en zx6r... stämmer mycket bra. Ska åka och köpa lite toning så jag kan tona ner styrkan på baklyset så det inte lyser så starkt! :banana

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!